Ovih 8 koraka mogu vam pomoći da mršavite čak i dok spavate

žena, san

Osnovna funkcija tijela tijekom sna prerada je masti, no moderan se način života našao na putu vitkoj liniji. Uz ove trikove gubit ćete kilograme i u snu.

Američka Nacionalna zaklada za spavanje utvrdila je kako izlaganje umjetnim svjetlima prije sna te kasnije buđenje kao okosnice modernog stila života utječu na prirodni ritam tijela te da tijelo izloženo ovakvim situacijama zadržava salo. 

Msn.com stoga navodi devet načina koji će vam pomoći da mršavite čak i spavajući.

1. Kvalitetan san

Istraživanja su pokazala kako u nedostatku sna tijelo proizvodi više hormona koji izazivaju glad, a manje onih koji je zaustavljaju. U takvom stanju pojest ćemo više kalorija nego je tijelu potrebno. 

Nutricionistica otkriva tri recepta s jajima za doručak koji pomažu u mršavljenju

2. Podešavanje temperature

Spavanje u hladnijoj prostoriji natjerat će tijelo da uloži više truda kako bi postiglo optimalnu tjelesnu temperaturu, a studija objavljena u časopisu Diabetes navodi kako su ljudi koji su spavali u hladnijoj prostoriji povećali preradu masti za čak 42 posto. Niska temperatura umanjit će i rizik od razvijanja drugog tipa dijabetesa, a smatraju i da će spavanje bez odjeće maksimizirati ove prednosti

3. Izbjegavanje alkohola prije spavanja

REM faza sna zaslužna je za preradu kalorija, a tijelo izloženo alkoholu par sati prije sna, umjesto kalorija prerađivat će fermentirane šećere od koji je sačinjen alkohol, tvrdi dr. Michael Jay Nusbaum

"Šećeri iz alkohola talože se na jetri koja sada umjesto masti, od tijela traži preradu šećera. Osim toga, nusproizvodi alkohola rastavljenog na šećere kalorije su", navodi.

4. Manje večere

Na kasne obroke tijelo reagira po istom principu kao i kod prerade alkohola. Dijetetičarka Sharon Zarabi tvrdi kako je kasni obrok s velikim udjelom ugljikohidrata izrazito težak za metabolizam te kao alternativni kasni obrok preporuča biljnu prehranu koja će pospješiti proces probave, a neće tijelo dodatno opteretiti prije sna. 

Što jesti ujutro, a što za večeru ako želite zdravo mršaviti?

5. Izbacivanje elektroničkih uređaja iz spavaće sobe

Plavo svjetlo koje emitiraju elektronički uređaji, ali i neke žarulje, usporavaju stvaranje melatonina koji može utjecati na metabolizam, tvrde stručnjaci s Harvarda. S druge strane izloženost plavom svjetlu povećava osjećaj gladi, navode stručnjaci sa Sveučilišta Northwestern, te tvrde kako to može rezultirati povećanjem tjelesne težine, tjelesne masti te rizika za razvijanje dijabetesa.

6.  Spavanje u potpunom mraku

Melatonin, hormon koji regulira metabolizam te koji uzrokuje pospanost nastaje u potpunom mraku, a bilo kakav izvor svjetlosti odgodit će njegovu proizvodnju te tako povećati šanse za povećanjem tjelesne težine. Potpuno zamračenje, tvrdi dr. Nusbaum, neće dovesti do nekih značajnih gubitaka težine, ali kada vam je krajnji cilj mršavljenje, svaki gram je važan.  

7. Tjelovježba

Osim dobrobiti koje stvara tijekom dana, koristi tjelovježbe vidljive su i noću jer su mišići nastali tjelovježbom puno bolji prerađivači kalorija nego su to masti. Uz to, američka je Nacionalna zaklada za spavanje utvrdila kako su ljudi koji se bave tjelovježbom tijekom dana puno kvalitetnije spavali noću

8. Dijeta s povremenim postom

Hormon koji je zadužen za rast otpušta se u stanju posta te omogućuje sintezu mišića i iskorištavanje masti. Iz tog razloga preporuča se održavanje nekoliko sati posta, a dobra ideja je trenutna popularnost posta u trajanju od 12 sati

Ako želite smršavjeti, morate na dijetu. Od ponedjeljka, naravno. Ili…?

M. V. 

Foto: GettyImages

 Prati nas na Viber Public Chatu!