Kako zdravlje psihe čuva psihologinja Kristina Bačkonja

Kristina Bačkonja, dipl. psiholog i NLP trener PXL 271216 15128627

​Kada je u pitanju fizičko zdravlje, u stanju smo uložiti puno truda i volje kako bi ga očuvali. Jednako je važno ulagati u psihičkom zdravlje kako bi se prevenirale poteškoće - kako bi se osjećali dobro, stvarali kvalitetne odnose te se spremni suočili sa svim izazovima.

Željeli smo saznati kako se o zdravlju ​s​voje psihe brine psiholog pa nam svojih 5 zdravih navika otkriva naša suradnica, dipl. psiholog Kristina Bačkonja

1. Fizička aktivnost

Iako sam svjesna dobrobiti tjelovježbe za psihofizičko stanje, svi koji me znaju potvrdit će da nisam sportski tip te da teretane izbjegavam u velikom luku. No, tijekom godina sam osvijestila da fizička aktivnost ne znači nužno vježbanje u teretani već to može biti bilo kakva aktivnost. Aktivnosti u kojima uživam i koje mi doslovno „pune baterije“ su duge šetnje i plivanje te slobodno vrijeme uvijek koristim kako bi spojila ugodno i korisno.

2. Humor

U svoj život – kako privatni, tako i poslovni – volim uvrstiti i dozu humora. Humor mi između ostalog pomaže da se nosim sa stresom, da pojedine situacije koje ne mogu promijeniti ili utjecati na njih gledam drugim očima. Također je ugodnije raditi u atmosferi u kojoj se možemo nasmijati vlastitim pogreškama i obružano novim znanjima krenuti dalje.

Riješite test i saznajte koliko vam odgovara muški humor

3. Vrijeme s bližnjima

Vrijeme koje provodim s obitelji i bliskim ljudima pomaže mi da se lakše nosim sa svakodnevnim situacijama, osigurava potrebnu podršku i služi kao svojevrsna terapija. Uvijek je dobro znati da bez obzira na sve što vam se u danu događalo to imate s kim podijeliti, proslaviti uspjehe, ohrabriti se kod neuspjeha...

4. Hobiji

Iako je slobodnog vremena sve manje, trudim se provesti ga po svom guštu. Nekada zaista nije potrebno puno vremena da bi uživali u svojim hobijima: primjerice, dug put do posla često koristim za čitanje knjiga. Kada uhvatim malo više vremena, posvetim se crtanju – kako volim spojiti ugodno i praktično, često kreativnost koristim da bi izradila čestitke (za Božić, rođendane i slično), oslikala boce koje mogu poslužiti kao vaze ili poklon piće uz prigodno punjenje.

Stres test - u par minuta saznajte koliko ste opterećeni!

5. Nagrada za uspjeh

Često puta nam se dogodi da preko vlastitih uspjeha prelazimo i uzimamo ih „zdravo za gotovo“. Tako čovjek brzo može izgorjeti te sam upravo iz tog razloga donijela svjesnu odluku da svaki put kada odradim neki veći projekt priuštim sebi nagradu. Nekada je to odlazak na masažu, nekada dan odmora u kojemu uživam kraljevski tretman (bez kuhanja, čišćenja itd.), nekada kupnja dugo željene knjige... U svakom slučaju trudim se nagraditi i ponjegovati samu sebe.

Ana Abrahamsberg

 Prati nas na Viber Public Chatu!