Stres test - u par minuta saznajte koliko ste opterećeni!

stres, Shutterstock 123576970

Stres je psihosomatska reakcija do koje dolazi kada neki događaj procijenimo opasnim i/ili prezahtjevnim. Stresor može biti sve što procjenjujemo opasnim za nas i nama važne ljude.

Stres mogu uzrokovati razni faktori; od fizikalnih (neadekvatni radni uvjeti, buka) i psiholoških (sustav vrijednosti, slika o sebi), preko bioloških (iscrpljivanje, bolesti) do socijalnih (loši odnosi i komunikacija, nesigurnost radnog mjesta).

Faktori koji utječu na to kako percipiramo stres uključuju naša uvjerenja, očekivanja, mogućnost kontrole, razinu samopouzdanja, razinu samopoštovanja, udovoljavanje drugim ljudima, percepciju, perfekcionizam i osobnost.

Procijenite sami koliko ste pod stresom

Svaki upitnik s ciljem samoprocjene može biti dobar kako bi dobili određene povratne informacije o sebi. No, kako se radi o samoprocjeni treba napomenuti da je bitna iskrenost osobe koja ispunjava upitnik ali i da je jednako tako važno s kojih stranica preuzimamo upitnike. U svakom slučaju uvijek je dobro ukoliko imamo određene tegobe (a možda to upitnik nije registrirao) obratiti se za stručnu pomoć i utvrditi o čemu je riječ i kako si možemo pomoći.

Generalni savjeti za zdravo nošenje sa stresom 

  • Ukoliko imate kontrolu nad izvorom stresa, budite hrabri, suočite se i poduzmite akciju. Npr. ako vas netko živcira, ukažite to osobi, zauzmite se za sebe. Ako je izvor stresa prometna gužva – krenite ranije i izbjegnite je. Ukoliko vam ne pada na pamet kako se nositi sa stresom, uvijek možete razgovarati o tome s bliskim osobama i/ili stručnjakom koji vam mogu pomoći u širenju vidika.
  • Ukoliko nemate kontrolu nad izvorom stresa (što je najčešće) mijenjajte svoj stav, način na koji gledate na situaciju. Umjesto kao prijetnju ili gubitak,  stresnu situaciju gledajte kao izazov. U mijenjanju stava prema situaciji koju ne možemo kontrolirati također možemo zatražiti podršku i konstantno raditi na tome da je to nešto na što zaista nemamo utjecaja pa onda ni nema smisla da uopće o tome razmišljamo.
  • Ako ste već u stresu, barem nastojte umanjiti posljedice stresa. Tjelovježba, tehnike opuštanja (kroz vizualizaciju, dubokog disanja itd.), prehrana bogata voćem i povrćem uz izbacivanje kofeina, cigareta i alkohola, druženje s bliskim ljudima koji su nam podrška...

Za kraj, riješite ovaj test i saznajte koliko ste pod stresom!

 

1.

Naljutite li se lako?

Da (2)

Katkad (1)

Ne (0)

2.

Jeste li preosjetljivi?

Da (2)

Katkad (1)

Ne (0)

3.

Jeste li u svemu vrlo pedantni?

Da (2)

Katkad (1)

Ne (0)

4.

Jeste li častoljubivi?

Da (2)

Katkad (1)

Ne (0)

5.

Uplašite li se lako?

Da (2)

Katkad (1)

Ne (0)

6.

Jeste li nezadovoljni uvjetima u kojima živite?

Da (2)

Katkad (1)

Ne (0)

7.

Postajete li brzo nestrpljivi?

Da (2)

Katkad (1)

Ne (0)

8.

Je li vam teško donijeti neku odluku?

Da (2)

Katkad (1)

Ne (0)

9.

Jeste li razdražljivi?

Da (2)

Katkad (1)

Ne (0)

10.

Jeste li zavidni?

Da (2)

Katkad (1)

Ne (0)

11.

Jeste li ljubomorni?

Da (2)

Katkad (1)

Ne (0)

12.

Osjećate li se nesigurno u prisutnosti šefa?

Da (2)

Katkad (1)

Ne (0)

13.

Mislite li da ste prijeko potrebni na svojemu radnom mjestu?

Da (2)

Katkad (1)

Ne (0)

14.

Radite li često u vremenskoj stisci?

Da (2)

Katkad (1)

Ne (0)

15.

Imate li osjećaj manje vrijednosti?

Da (2)

Katkad (1)

Ne (0)

16.

Jeste li nepovjerljivi prema svojoj okolini?

Da (2)

Katkad (1)

Ne (0)

17.

Mogu li vas sitnice razveseliti?

Da (2)

Katkad (1)

Ne (0)

18.

Možete li zaboraviti brige?

Da (2)

Katkad (1)

Ne (0)

19.

Pušite li više od 5 cigareta dnevno?

Da (2)

Katkad (1)

Ne (0)

20.

Pušite li više od 20 cigareta dnevno?

Da (2)

Katkad (1)

Ne (0)

21.

Pušite li više od 30 cigareta dnevno?

Da (2)

Katkad (1)

Ne (0)

22.

Spavate li loše?

Da (2)

Katkad (1)

Ne (0)

23.

Osjećate li se ujutro potpuno iscrpljeno?

Da (2)

Katkad (1)

Ne (0)

24.

Jeste li osjetljivi na promjene vremena?

Da (2)

Katkad (1)

Ne (0)

25.

Je li vam puls u mirovanju više od 80 otkucaja u minuti?

Da (2)

Katkad (1)

Ne (0)

26.

Jeste li predebeli? Imate li višak kilograma?

Da (2)

Katkad (1)

Ne (0)

27.

Krećete li se premalo?

Da (2)

Katkad (1)

Ne (0)

28.

Imate li često bolove oko srca?

Da (2)

Katkad (1)

Ne (0)

29.

Imate li tamne podočnjake?

Da (2)

Katkad (1)

Ne (0)

30.

Jeste li osjetljivi na buku?

Da (2)

Katkad (1)

Ne (0)

31.

Boli li vas često glava?

Da (2)

Katkad (1)

Ne (0)

32.

Imate li izražene teškoće sa želucem?

Da (2)

Katkad (1)

Ne (0)

33.

Jesu li vam dlanovi vlažni?

Da (2)

Katkad (1)

Ne (0)

34.

Jedete li mnogo masnih jela (kobasice, jaja, masno meso)?

Da (2)

Katkad (1)

Ne (0)

35.

Jedete li mnogo slatkiša?

Da (2)

Katkad (1)

Ne (0)

36.

Odlazite li na posao automobilom?

Da (2)

Katkad (1)

Ne (0)


Rezultat testa:

1 - 6 bodova Doista ste otporni na stres pa vam možemo samo čestitati.
7 - 13 bodova Imate nekih problema, ali ste ipak izvan kritičnog područja. Razmislite,  možda biste nešto mogli poduzeti.
14 - 20 bodova Stres vas nagriza. Poradite na povećanju svojih sposobnosti njegova prevladavanja.
21 - 30 bodova Vi ste pod izraženim stresom. Bilo bi uputno da se posavjetujete s liječnikom. U svakom slučaju, započnite čim prije s antistres programom.
31 bod i više Treba svakako mijenjati stil života. Uputne su redovite liječničke kontrole.

Savjet plus: Ukoliko ste na ovom testu postigli više bodova, svakako bismo preporučili da se što prije obratite liječniku kako bi utvrdili zdravstveni status i prevenirali daljnje posljedice. Također bi bilo poželjno potražiti i stručnu pomoć radi promjene načina života koji zasigurno nije moguć preko noći i koji uključuje i promjenu niza ograničavajućih uvjerenja kako bi se promijenilo ponašanje. 

Ana Abrahamsberg/Moje zdravlje

Foto: Shutterstock

 Prati nas na Viber Public Chatu!