Masline i maslinovo ulje - 9 činjenica koje bi trebali znati

Masline i maslinovo ulje

Prvo što nas asocira na mediteransku prehranu su masline i maslinovo ulje. Gotovo je nemoguće nabrojiti sve zdravstvene dobrobiti ove dvije namirnice, ali one su nezaobilazne u prehrani, ali i u njezi kože.

Ulje ovisi o sorti masline, a čimbenici koji utječu su: veličina masline, odnos mesa ploda i koštice, količina ulja, zrelost, temperatura prerade (što je ona niža, maslinovo ulje je bogatije mirisom i okusom). Evo što još morate znati o maslinovu ulju:

5 situacija kada ne smijete koristiti maslinovo ulje

  1.  Maslinovo ulje svrstava se u poželjan izvor masnoća u svakodnevnoj prehrani.
  2. Energetska vrijednost  grama maslina iznosi  kcal (od toga sadrži 10,7 posto masti i 6,3 posto ugljikohidrata, dok proteina u neznačajnim količinama).
  3. Energetska vrijednost maslinova ulja slična je kao i kod drugih ulja - 9 kcal po gramu, no zbog gorkastijeg okusa, manje ga konzumiramo.
  4. Zbog velikog udjela oleinske kiseline - od 55 do 83 posto - lako je probavljivo. Meso masline sadrži čak 30 posto ulja.
  5. Čak 90 posto uzgojenih maslina preradi se u maslinovo ulje, a postoji više od 2000 poznatih vrsta maslina.
  6. Kada se kaže da je maslinovo ulje čuvar zdravlja, misli se na ekstradjevičansko koje se dobiva jednostavnim prešanjem i filtriranjem zdravih maslina.

     

  7. Znanstveno je dokazano da jedna žlica natašte kvalitetnoga maslinova ulja sadrži koncentraciju oleokantala koji ima protuupalno djelovanje slično ibuprofenu.
  8. Kao i maslinovo ulje, list masline koristio se kao svelijek, pogotovo za probavni sustav, no brzo je pao u zaborav zbog gorkog okusa.
  9. Sam ekstrakt lista masline ima i povoljno djelovanje u zarastanju ozljeda, što govori u prilog tome da pomaže obnovu tkiva nakon samih infekcija.    

Napravite sami zdravu verziju poznatih preljeva za salatu

G. H. 

Foto: Shutterstock

 Prati nas na Viber Public Chatu!