Dijabetes: Svježe voće bolje je od soka

grozde

Osobe koje su jele najmanje dvije porcije svježeg voća tjedno, pogotovo borovnica, grožđa i jabuka, uspjele su smanjiti svoj rizik od dijabetesa tipa 2 za 23 posto. S druge strane, ispijanje voćnog soka povisilo je rizik za 21 posto.

Konzumacija svježeg voća ima više zdravstvenih dobrobiti nego ispijanje voćnog soka kada je u pitanju snižavanje rizika od razvijanja dijabetesa tipa 2, tvrde udruženi britanski, američki i kineski stručnjaci.

Štoviše, dok je konzumacija svježeg voća, pogotovo borovnica, grožđa, jabuka i krušaka, povezana sa sniženim rizikom od dijabetesa tipa 2, ispijanje većih količina voćnog soka ima suprotan učinak, upozorili su istraživači.

Oni su pratili zdravlje gotovo 200.000 medicinskih sestara kroz razdoblje od 25 godina, koje su redovito ispunjavale upitnik o svojim prehrambenih navikama, težini, pušačkom statusu, tjelesnoj aktivnosti i sličnim faktorima stila života. Otprilike 6,5 posto ispitanica je razvilo dijabetes za vrijeme istraživanja.

Osobe koje su jele najmanje dvije porcije svježeg voća tjedno, pogotovo borovnica, grožđa i jabuka, uspjele su smanjiti svoj rizik od dijabetesa tipa 2 za 23 posto, usporedno sa ženama koje su jele manje od jedne porcije voća mjesečno. S druge strane, ispitanice koje su svakodnevno pile jedan ili više voćnih sokova povisile su svoj rizik od dijabetesa tipa 2 za čak 21 posto!

"Tekućina prolazi kroz želudac u crijeva znatno brže nego kruta hrana, čak iako je nutritivan sadržaj sličan. Primjerice, voćni sokovi vode bržim i većim promjenama razine glukoze u krvi nego svježe voće", objasnili su stručnjaci čija je studija objavljena u časopisu British Medical Journal.

Slijedite li preporuče stručnjaka i konzumirate pet porcija voća DNEVNO?

K. Pužar

 Prati nas na Viber Public Chatu!