Proteini su IN: 10 razloga zašto ih morate konzumirati

1

Proteini ili bjelančevine su makronutrijenti neophodni za normalno funkcioniranje ljudskog organizma.

Stoga, da bi naš organizam normalno funkcionirao i da bismo održali zdravlje svakodnevno je nužno hranom i dodacima prehrani u organizam unositi proteine. Da bi bilo jasnije dovoljno je reći da proteine nalazimo u svakoj ljudskoj stanici.

Osim toga, donosimo 10 razloga zašto morate konzumirati proteine:

1.Proteini pomažu u gubljenju viška kilograma

Prehrana bogata proteinima odlična je strategija u postupku gubljenja kilograma. Naime, znanstveno je potvrđeno da veća količina proteina potiče topljenje masti na tri načina: smanjenjem apetita, ubrzavanjem metabolizma i održavanjem mišićne mase koja je izvrstan potrošač kalorija.

2. Proteini smanjuju osjećaj gladi

Studije su zaključile da su upravo proteini najzasitniji makronutrijent (u usporedbi s mastima i ugljikohidratima). Ovo je iznimno važno onima koji žele izgubiti višak kilograma jer sitost doprinosi manjem unosu hrane i lakšem postizanju kalorijskog deficita koji je neophodan za mršavljenje.

3. Proteini ubrzavaju metabolizam

Svaka namirnica ima svoj termički efekt, odnosno da bi je tijelo probavilo potrebno je utrošiti određenu količinu energije. No, proteini imaju prosječno triput veći termički efekt nego ugljikohidrati i masti. Hrana bogata proteinima značajno ubrzava metabolizam i povećava kalorijsku potrošnju.

4. Proteini pozitivno djeluju na snižavanje kolesterola

Kardiovaskularne bolesti najčešći su uzročnik smrtnosti u svijetu. Visok kolesterol, posebno onaj kojeg nazivamo lošim (LDL) jedan je od faktora rizika od srčanih bolesti. Studije su potvrdile da unos proteina upravo ima veze sa snižavanjem razine LDL kolesterola.

5. Proteini su dobri za zdravlje kostiju

Sve vrste proteina, i biljni i životinjski, imaju značajan pozitivan utjecaj na zdravlje kostiju. Osobe koje unose više proteina prehranom održavaju bolju kvalitetu kostiju što je iznimno bitno u starijim godinama kada to znači i smanjen rizik od fraktura i osteoporoze.

6. Proteini snižavaju krvni tlak

Visok krvni tlak je značajan faktor rizika za razvoj srčanih bolesti, infarkta i moždanog udara. Više je studija potvrdilo da je povećan unos proteina povezan sa snižavanjem krvnoga tlaka.

7. Proteini povećavaju mišićnu masu i snagu

Proteini su građevni materijal mišića. Stoga, logično je: prehrana bogata proteinima doprinosi izgradnji mišića. No, osim izgradnje, dovoljan unos proteina pomaže i u očuvanju postojeće mišićne mase.

8. Proteini ubrzavaju oporavak nakon ozljede

Više je studija potvrdilo da prehrana bogata proteinima doprinosi bržem i kvalitetnijem zacjeljivanju rana i ozljeda. No, to ne čudi kada znamo da su proteini građevni materijal tjelesnih tkiva i organa.

9. Proteini starijim ljudima omogućuju da budu fit

Jedna od posljedica starenja je gubljenje mišićnog tkiva što je povezano i s većim rizikom od fraktura i smanjene kvalitete života u starijim godinama.

Upravo je pojačan unos proteina najbolji način da se smanje negativni učinci starenja. Uz proteinsku prehranu, velika je važnost fizičke aktivnosti u starijoj dobi, a prednost se daje treningu snage.

10. Proteini ne štete bubrezima

Ovo je desetljećima bio mit, no istina je samo ono da osobe koje boluju od bubrežnih bolesti moraju biti oprezne s unosom proteina. Naime, deseci studija se bavilo ovim pitanjem i zaključak je uvijek isti: prehrana s visokim udjelom proteina nema štetnog utjecaja na osobe sa zdravim bubrezima.

Gdje nalazimo proteine i kada odabrati whey protein?

Dobri izvori proteina su jaja, mliječni proizvodi, riba, meso, soja i whey protein, a u manjim količinama ih nalazimo u mahunarkama i žitaricama.

Najveći izbor proteinskih proizvoda možete pronaći u fitness.com.hr web shopu.

Kada odabrati whey protein? Uvijek kad vam nedostaje vremena za pripremu obroka. Shake od whey proteina je izvor proteina visoke kvalitete i razine iskoristivosti, a kada jednom probate ukusan napitak s najdražim okusom (čokolade, vanilije, banane, jagode, borovnica, cookieja i sl.) željet ćete ga piti svaki dan. Pa čak i više puta u danu! Mljac!

 Prati nas na Viber Public Chatu!