Zašto je dobro jesti smeđu rižu?

Shutterstock 517975753

Bogata je snažnim antioksidansima, dijetalnim vlaknima, a poznata je i po svojim protuupalnim svojstvima. Kao i druge riže, i ona ne sadrži gluten, tako da ju mogu konzumirati osobe koje pate od celikalije

Pola šalice kuhane smeđe riže sadrži oko 160 kalorija i obilje fitonutrijenata, a usto je dobar izvor vlakana, željeza, bakra i bjelančevina.

Zdravstvene dobrobiti smeđe riže

Ova vrsta riže sadrži Vitamin E, antioksidans koji čuva stanice vaših očiju od djelovanja slobodnih radikala te sprečava nastanak očnih bolesti poput katarakte. Također, jača imunološki sustav. Odlična je za probavu jer je bogat izvor vlakana, tj. preventivno djeluje na konstipaciju i nadutost. Ako želite duže vrijeme ostati siti, smeđa riža će vam, zbog velikog udjela dijetalnih vlakana, upravo u tome pomoći 

Za vitku liniju i zdrav probavni sustav: Smeđa riža, kao i druge smeđe alternative proizvodima od bijelog brašna, imaju manje kalorija, a ključ je svake zdrave prehrane. 200 grama ove riže ima oko 220 kalorija, u kojima se nalazi 4 grama vlakana i 5 grama bjelančevina, a možete ih kombinirati s grahom ili sličnim namirnicama da date obroku više karaktera.

Zdravlje probavnog sustava (crijeva), redovitost probave, pojava žučnih kamenaca, glukoze u krvi direktno su povezani s adekvatnim unosom vlakana, koji bi za prosječnu odraslu zdravu osobu trebali iznositi oko 25 grama dnevno.

Izvor je selenija: Radi se o vrlo važnom mineralu potrebnom organizmu koji štiti od nastanka raka i srčanih oboljenja.

Izvor je mangana: U samo jednoj šalici smeđe riže nalazi se 80 posto potrebne dnevne doze mangana, a to je mineral koji pomaže organizmu procesuirati masnoće te čuva od oboljenja živčani i reproduktivni sustav. Također promovira dobar san.

Mega doza antioksidanta: Antioksidanti sprječavaju slobodne radikale da čine štetu našem organizmu, stoga je dobro konzumirati ih što više. Smeđa riža iz sadrži dovoljno, stoga je važno konzumirati ju često.

Stabilizira razinu šećera u krvi: Nedavna istraživanja su pokazala kako konzumacija samo ½ šalice smeđe riže na dan smanjuje rizik od razvijanja dijabetesa tip 2 za oko 60 posto.

Čini svako jelo zdravijim i ukusnijim: Smeđa riža je odlična zamjena za brašno – od integralnog brašna od riže možete napraviti palačinke, kruh ili bilo koju drugu zdravu slasticu. Također ju možete dodavati juhama i gulašima.

Chilli con carne – ukusno jelo na zdraviji način

A. A.

Foto: Shutterstock

 

 

 Prati nas na Viber Public Chatu!