Znate li koja hrana sadrži zdrave bakterije?

Hrana, voce, povrce

U našim se crijevima nalaze dobre i loše bakterije. Kad loše brojčano nadjačaju dobre, dolazi do bolova u trbuhu i loše probave. Osjećamo se letargično, a sve zbog nepravilne apsorpcije nutrijenata.

Dobre bakterije, poznate kao probiotici, pomažu našim crijevima da se vrate u ravnotežu. Ove prijateljske bakterije možemo naći u nekoliko namirnica.

Mliječni proizvodi

jogurtJogurt je fermentirana prerađevina mlijeka. Bogat je kalcijem i proteinima, a možete ga kupiti obogaćenog raznim okusima. Neke vrste sadrže i vlakna. Najvrijedniji sastojci jogurta su tzv. dobre bakterije. Neke od njih su laktobacili, bifidus i acidofilus.

Kefir je još jedna vrsta probiotika, također prerađenog iz mlijeka. Iako ima rjeđu teksturu od jogurta, i on sadrži sve hranjive sastojke, ali s dodatkom vitamina B.

Zelje

Kiselo zelje se dobiva od fermentiranog kupusa. Sadrži poseban soj dobrih bakterija tj. laktobacila plantarum koje su odlične za imunološki sustav. Pomažu u prevenciji karcinoma i zaustavljaju virus gripe. Kad kiselo zelje dođe do crijeva ono pomaže u stvaranju antitijela koja se bore protiv E. coli i salmonele. Kiselo zelje olakšava probavljanje laktoze.

Kimči

Radi se o iznimno poznatom korejskom narodnom jelu pripremljenom od kupusa. Kimči predstavlja odličan izvor zdravih bakterija. Priprema se uz dodatak češnjaka, chili papričica soli, octa i raznih začina.

Miso juha

misoIako juhe možemo pripraviti uz pomoć brojnih sastojaka, samo jedna vrsta juhe sadrži zdravu bakteriju. Radi se o miso juhi koja se spravlja od fermentirane soje. Međutim, i druge sojine prerađevine sadrže korisne bakterije. Radi se o tempehu, soja umaku te fermantiranom sojinom mlijeku.

Čaj

Blagotvorni učinci čajeva na organizam poznati su od davnina. Tako oni jačaju imunološki sustav, i poboljšavaju metabolizam. Međutim, jedna vrsta čaja u sebi sadrži posebno korisnu bakteriju. Radi se o kombuči.

 

K. R.

 Prati nas na Viber Public Chatu!