Znate li razliku između svježih i suhih smokava? Nutricionistica savjetuje kojima dati prednost

Smokve

Suhe smokve visoko su koncentriran izvor minerala, vitamina i antioksidanata, mogu se čuvati i do 6 mjeseci. Prava su riznica minerala i vitamina, a svježe su bogate enzimima i antioksidantima.

Iako omiljena diljem svijeta, i u našim krajevima smokva ima posebno mjesto. Potpuno opravdano, tvrdi Ivana Šimić, magistra nutricionizma, a za to postoji i mnogo razloga; "Smokva je prava vitaminsko-mineralna bomba i odličnog je okusa. Brzo se probavlja na prazan želudac, prije obroka ili kao međuobrok te ima protutumorski učinak", napominje mag. Šimić.

Vašem organizmu nedostaje kalcija? Evo u kojim namirnica ga možete pronaći

Koje su smokve najbolje za korištenje?

"Svježe smokve su bogate posebnim enzimima i antioksidantima, sadrže značajne količine minerala kao što su kalcij, kalij, magnezij, mangan, željezo i bakar. Među vitaminima se ističe vitamin A, C, E i K. Stoga valja iskoristiti ljetne mjesece i početak jeseni i što češće jedite ovo voće", ističe vrijednost svježih smokava mag. Šimić. Te dodaje kako se termičkom obradom smanjuje količina nutritivnih sastojaka.  

Suhe smokve čuvaju kosti

One su pune minerala, vitamina i antioksidanata, a u hladnom i tamnom prostoru se mogu čuvati i više mjeseci. U zimskim su danima sladak i zdrav obrok. "Kalij i magnezij će pomoći pri regulaciji krvnog tlaka, kalcij jača kosti, vlakna poboljšavaju probavu." , zaključuje Ivana Šimić.

Tekst je originalno objavljen 2016. godine.

Foto: Shutterstock, Duško Jaramaz/PIXSELL

Smokve njeguju lice i liječe ubode insekata

 Prati nas na Viber Public Chatu!