Za dobro zdravlje pazite na obujam struka!

mrsavljenje, traka za mjerenje, dijeta, struk

Čak i ako je vaša tjelesna težina, prema parametrima indeksa tjelesne težine, u granicama normalnoga, ako imate viška masnoće u području struka, prijeti vam veći rizik od dijabetesa ili nekih srčanih oboljenja.

Svi mi sanjamo imati struk poput Audrey Hepburn, ali samo zbog estetskih razloga. Jeste li se ikada pomislili da je imati tanak struk, povrh ljepote, bitan zbog našega zdravlja? Naime, oni koji nose više masnih naslaga, tzv. "šlaufa" u području trbuha također imaju više masnoće oko vitalnih organa kao što su bubrezi, jetra ili gušterača te si time povećavaju rizik od začepljenja krvnih žila, srčanoga udara i sl. Alarm za uzbunu trebao bi vam se upaliti kada vam hlače, bez pretjerane promjene u načinu života, postanu male.

Od iznimne je važnosti gledati obujam svoga struka, a ne samo težinu. Također, kvalitetnija i raznovrsnija prehrana kao i redovna tjelovježba trebale bi postati sastavni dio vašega života, posebice ako se vaš struk počinje progresivno širiti.

Idealan obujam struka

Neovisno o vrijednosti koju vam pokazuje Indeks tjelesne mase (BMI), ako obujam vašega struka prelazi 90 cm za žene i 105 cm za muškarce, ulazite u rizičnu skupinu. Jasno je svima da za regulaciju tjelesne težine i masnoće nipošto ne smije doći do suficita u unosu kalorija. Osim toga, bitno je minimizirati stres, kretati se, ali i jesti pametno, odnosno jesti sporije prilikom čega ćemo veću pažnju pridavati mirisu, okusu i teksturi hrane.

Pogledajte koje vam namirnice mogu pomoći da se riješite stresa!

Tri tekuća klasika za vitak struk i zdrav život

 

  • Vrući kakao - savršen za ove hladne dane, a zbog svojih antioksidacijskih svojstava i MAO inhibitora, koji su mu sastavni dio, smanjit će vaš apetit. Naravno, trebate koristiti nerafinirani kakao prah, a ne različite mikseve koji su prepuni šećera i tzv. "praznih kalorija".
  • Kava - kava ima moć reduciranja masnoće, a samim tim smanjuje rizik od razvoja raznih bolesti poput kardiovaskularnih bolesti ili dijabetesa tipa 2. No, s kavom treba biti iznimno oprezan budući da prevelika konzumacija može izazvati kontraefekt!
  • Zeleni čaj - katehini u zelenome čaju pomažu u redukciji masnoće na području struka i trbuha. Stručnjaci savjetuju barem jednu šalicu dnevnu, posebice prije obroka i rezultati će uskoro biti vidljivi.

Pogledajte kako pomoću omiljene namirnice - čokolade - možete smanjiti masnoću u tijelu.

Foto: Shutterstock

J. R.

 

 Prati nas na Viber Public Chatu!