14 namirnica koje su odlične za vaše zube i 7 koje trebate izbjegavati - jedna će vas potpuno iznenaditi

Celer

Ako je vjerovati da smo ono što jedemo, onda je najbolje to provjeriti gledajući zdravlje usne šupljine. Konzumiranjem raznih namirnica osim što hranimo sebe, hranimo i bakterije u ustima.

Bakterije žive u svakom dijeliću naših usta i imaju dvojaku ulogu. Pozitivnu, kao dobre bakterije koje su dio usne flore i negativnu kao loše bakterije iz zubnog plaka. Zubni plak je ljepljivi biofilm koji prekriva površinu zubi. Između ostalog sadrži štetne anaerobne bakterije koje mogu biti uzročnici brojnih bolesnih stanja usne šupljine. Zdrave prehrambene navike i adekvatan izbor hrane pomažu u prevenciji nastanka karijesa i upale zubnog mesa i utječe na rast dobrih bakterija u ustima. Znate li koje namrinice pozitivno, a koje negativno djeluju na zdravlje usne šupljine?

14 namirnica koje pozitivno djeluju na zdravlje usne šupljine

  1. Jabuka – mehanički čisti zube, bogata je kalcijem i fosforom što djeluje na jačanje zuba. Sadrži i fluor koji sprječava karijes te štiti caklinu. Hrskavo voće i povrće poput mrkve, kruške ili celera prirodnim putem čisti i posvjetljuje zube.
  2. Jagode - sadrže enzime koji izbjeljuju zube, čiste zubne naslage i sadrže vitamin C koji je odličan za zaštitu desni.
  3. Celer - štiti zube, traži intenzivnije žvakanje koje stvara puno sline što neutralizira kariogene bakterije. Masira desne i čisti međuzubne prostore.
  4. Metvica - osvježava dah, jača desni te ima antiseptička svojstva. Posebno je poznato njezino protuupalno djelovanje
  5. Peršin - vrlo jak osvježivač daha te pomaže kod upale zubnog mesa.
  6. Češnjak - snažna antibakterijska i protuupalna svojstva te pomaže kod upaljenih, crvenih i oteklih desni. Međutim, nije baš osvježivač daha.
  7. Kadulja - sprječava zadah. Pogodna protiv upale, krvarenja i oticanja desni.
  8. Cimet - pravi je borac protiv oralnih bakterija, pogotovo onih koje uzrokuju neugodan zadah
  9. Čajevac - djeluje antibakterijski te pomaže regeneraciji tkiva usne šupljine.
  10. Kokosovo ulje - sadrži laurinsku kiselinu koja uništava bakterije. Oblaže zubna tkiva i sluznicu te štiti od karijesa, plaka i naslaga.
  11. Orašasti plodovi - osim što pomažu pri izbjeljivanju, potiču i proizvodnju sline koja snižava kiselost usta i na taj način djeluje protiv karijesa.
  12. Sir - obiluje kalcijem te pojačava zaštitno djelovanje sline.
  13. Aloe vera - nježno čisti zube i neutralizira bakterije. Umiruje tkivo i hladi pa se preporučuje osobama koje imaju osjetljive desni ili su sklone upalama.
  14. Soda bikarbona - djeluje protiv gljivica (npr. kandide) koje se pojavljuju na sluznici.

Postoje i neke namirice svojim sastavom i kiselinama mogu narušiti zdravlje zubi. Navedene namirnice trebamo uzimati u što manjim količinama, a ako im ne možemo odobljeti onda ih je najbolje uzeti uz obrok I u ograničenim količinama. Nakon obroka, preporuka je temeljito očetkati zube.

7 namirnica koje štetno djeluju na zube su:

  1. čisti šećer
  2. slatkiši
  3. škrob u različitim oblicima
  4. bezalkoholna gazirana pića
  5. energetska pića
  6. sokovi za razrjeđivanje
  7. alkohol

Interesantna činjenica je da iako citrusno voće ima svoje zdravstvene dobrobiti veći unos agruma, u obliku sokova ili žvakanjem svježih plodova može značajno uništiti zubnu caklinu. Pogotovo se ovdje radi o limunima tako da je mit o izbjeljivanju zubi limunom potpuno netočan.

Želite li saznati koji je najopasniji šećer za zube, odgovor potržite na Zubnom portalu

Foto: Shutterstock

 Prati nas na Viber Public Chatu!