Hrana bogata vlaknima čuva vaše zube i desni!

zena-lijepa-njega-jabuka-koza-voce

Ako u svoju prehranu uključite veću količinu vlakana, ne samo da ćete održavati dobre funkcije svog probavnog trakta, sniziti kolesterol i sačuvati zdravlje srca, smanjiti svoj rizik od razvijanja rak crijeva ili pak držati razinu šećera pod kontrolom, nego ćete usput i smanjiti svoj rizik od razvijanja bolesti zubnog mesa.

Trebate više vlakna? Znamo kako!

Naime, istraživači Sveučilišta u Bostonu su pratili gotovo 630 osoba kroz razdoblje od 15 godina, a njihovo su zdravlje usne šupljine provjeravali svake tri godine. Prije svakog pregleda, ispitanici su ispunili detaljan upitnik o unosu namirnica bogatih vlaknima – onima koje sadrže više od 2,5 grama vlakna po porciji (banane, jabuke, naranče, borovnice, brokule, prokulice, batate, špinat, kikiriki, zobenu kašu idr.) Najznačajniji pozitivan učinak vlakana zamijećen je kod ispitanika starijih od 65 godina.

Tvrde kako svaki dodatni obrok bogat vlaknima može prosječno smanjiti naš rizik od gubitka zuba za 30 posto.

Nažalost, dobrobiti vlakna za zube i zubno meso nisu ustanovljene za mlađe ispitanike. Kada su pobliže analizirali namirnice koje su ispitanici konzumirali, zaključili su kako zaštitno djeluju banane, jabuke i suhe šljive.

Stručnjaci nisu u potpunosti sigurni kako točno vlakna smanjuju rizik od bolesti desni, pogotovo voće, no ponudili su nekoliko mogućnosti: namirnice bogate vlaknima zahtijevaju puno više žvakanja od ostale hrane, što može povećati stvaranje sline i tako ukloniti štetne bakterije iz ustiju.

Također, vlakna drže šećer pod kontrolom i snizuju tlak, a loše kontrolirani šećer i visoki tlak su faktori rizika za bolesti desni.

Svakako, istraživači savjetuju da povećate unos hrane bogate vlaknima, no i dalje redovito posjećujte svog stomatologa i četkajte zube najmanje dva puta dnevno.

Studija je objavljena u časopisu Journal of the American Geriatrics Society.

K. Horvat

 Prati nas na Viber Public Chatu!