Čovjek ste koji upija informacije, njih stotine tijekom dana? Ujutro vas na mail adresi dočeka 300 dopisa? Evo nekoliko znakova koji upućuju na preopterećenje i mali trikovi kako ga izbjeći.
Ne znate kako odvojiti privatni od poslovnog života?
Ako nikada ne izađete iz kuće, a da prije toga niste pregledali mail i uvijek nosite telefon, pazite se, imate problem. Možda patite od takozvanog “podatkovnog poremećaja“. Naravno to ne treba biti slučaj, ali može biti navika koju je lako prekinuti. Kako to napraviti? Najlakši način je jednostavno ignorirati pozive i Internet, a to ćete postići tako da za vrijeme večere, gledanja tv-a ili kada ste u gostima odložite mobitel u hodnik i stišate zvuk. Drugi način je da odvojite radno vrijeme od slobodnog vremena. Slobodno to vrijeme navedite u potpisu svih vaših dopisa.
Je li vam potreban vodič kroz listu obaveza?
Da li vas telefon konstantno podsjeća na brojne obveze koje vas čekaju taj dan? Naravno, potrebno je napraviti popis obaveza koje uistinu možete riješite tijekom dana u par sati. Koristite popis obaveza i podsjetnike samo za bitne stvari.
Vrijeme je za organizaciju radne površine?
Iako govorimo o radnoj površini kompjutera, ako imate spomenutih problema, vrijeme je i za čišćenje svojim misli i navika. Ako vam je površinama zatrpana ikonama, kako uopće nešto bitno možete i pronaći u tom kaosu? Baš kao i s mailom, tako postupajte i prema njoj. Jednostavno otvorite foldere koji će određivati kategorije i u njih slažite što treba. Ovo možda zvuči nebitno, ali je velik korak prema organizaciji radnog i slobodnog vremena. Malim koracima krenite do velikih promjena!
Uzmite slobodan dan od svake izloženosti medijima i elektroničkim napravama i izađite u prirodu. Ako se nakon toga budete bolje osjećali, što je vrlo vjerojatno, uzmite si slobodan dan svaki put kada za to osjetite potrebu. Proglasite jedan dan u tjednu slobodnim od interneta!
A. A.