Ljepota

Ljepota

Ruževe ne biramo po nijansi nego – imenu!

Kad razmišljaju o kupnji novog komada šminke, ženama zapravo nije bitna nijansa ruža za usne, njegova postojanost ili čak miris. Glavni adut zbog kojeg se odlučuju na kupnju je – ime proizvoda!

Do ovog su zaključka stigli istraživači Sveučilišta u Oregonu koje je zanimala psihologija u pozadini ženskog šopinga šminke.

“Rezultati su pokazali kako je osim jednostavnih naziva boja većina ruževa za usne dobila ime po hrani, piću, seksu i romantici“, objasnila je Debra Merskin, voditeljica studije. Primjerice, ruževi nazvani Triple Chocolate Parfait (Trostruki čokoladni parfe) i Hot Mama (Vruća mama) nestali su s polica znatno prije nego klasične neutralno ružičaste ili crvene boje ruževa. Muškarci prvo primijete crvene usne

Za vrijeme gospodarske krize mnogi kozmetički brendovi trude se dodijeliti kreativna imena svojim proizvodima kako bi kod mogućih kupaca izazvali emocionalnu reakciju i psihološku bliskost. Na taj si način osiguravaju prodaju, a upravo je ovo, financijski osiromašeno, vrijeme dobitno za porast prodaje ruževa, lakova za nokte i sličnih beauty proizvoda (tzv. učinak ruža za usne – kada si već ne mogu priuštiti skupe dizajnerske komade odjeće ili obuće, žene se zadovoljavaju dizajnerskim “sitnicama” kao što je ruž za usne).

Istraživači su kategorizirali nazve 1722 ruža za usne koje proizvode 52 američka brenda i došli do zaključka kako su najpopularnije nijanse one nazvane po nekoj hrani, dok se najslabije prodaju ruževi s imenima ptica i ostalih životinja.

Američki gigant, kuća MAC među svojim proizvodima nudi Creme in your Coffee (Vrhnje u kavi), Popcorn (Kokice) i Reel Sexy (Stvarno seksi), a Bobbi Brown ima nijanse Salmon (Losos), Desert Plum (Pustinjska šljiva) i Rum Raisin (Grožđica s rumom). Na Starom kontinentu popularnija tvrtka Essence ima ruževe Sparkling Romance (Blještava romansa), More to Love (Više za voljeti) i All about Cupcake (Sve o cupcakeu).

Jesu li i vama primamljiviji ruževi (ili drugi komadi šminke) ako imaju neko sočno ime umjesto nimalo kreativne šifre ili broja koji ih “lišavaju osobnosti“?

K. Horvat

Ordinacija preporučuje

card-icon

Zdravstveni adresar

S lakoćom pronađite ordinaciju, ljekarnu, polikliniku i drugo.

card-icon

Baza bolesti

Nešto vas boli ili smeta? Prije odlaska liječniku možete se informirati ovdje.

Možda će vas zanimati i ovo