Usporite starenje kože: Jednostavnih 10 anti-age koraka u njezi koji će sve promijeniti

Njega, lice

Da su promjene stalne, nažalost možemo lako primijetiti i na svojoj koži.

Svježina i zdrav sjaj kože u kojima ste uživali kad vam je bilo 20, s godinama više nisu tako vidljivi. Koje promjene možete očekivati na koži kako starite, otkrivaju dermatolozi.

Koža u dvadesetima

U ovim godinama već možete primijetiti promjene na licu, ali one su zapravo počele puno prije. Dr. Ana Guanche za portal Martha Stewart otkriva kako koža pamti sve što ste joj radili, posebno utjecaj UV zraka. Ako ne pazite i ne nanosite zaštitu od sunca, u ovim ćete godinama primijetiti prve promjene na licu. "Bore se mogu pojaviti oko očiju, mrlje od sunca također mogu biti vidljive."

Koža u tridesetima

"Kad uđete u ove godine, može se primijetiti promjena u boji kože, nove bore, ali i pigmentacijske mrlje, a većina je posljedica izlaganja sunčevim zrakama. Hormonalne promjene također mogu utjecati na pojavu akni, i to prvi put u životu, koje se pogoršavaju u vrijeme ovulacije ili menstruacije", navodi dr. Erum Ilyas. Melazma je promjena koja se može javiti kao posljedica hormonalnih promjena, pa i trudnoće. Promjene u raspoređivanju masnoća na licu isto tako mogu utjecati na mijenjanje izgleda kože, a najčešće se primjećuju upravo u ovim godinama.

Koža u četrdesetima

Kad napunite četrdeset godina, sve one promjene koje ste uočili prije desetak i više godina, poput posljedica sunčanja ili smanjene proizvodnje kolagena i sitnih bora, postaju još vidljivije. Dermatologija ​dr. Melanie Palm navodi kako upravo u ovim godinama sve te promjene postaju trajne, događaju se i promjene u pigmentaciji, bore se produbljuju, a koža postaje tanja pa će manjak elastičnosti biti vidljiv. "U ovim godinama, zbog toga što je koža tanja, mogu biti vidljivije kapilare na licu: oko usana, očiju ili nosa." Zbog gubitka elastičnosti, pak, vaša koža više neće biti tako čvrsta.

Koža u pedesetima

Ovo su godine kada dolazi do novog vala hormonalnih promjena koje će se primijetiti i na koži. "U ovoj dekadi većina žena ulazi u menopauzu i znatno se smanjuje razina estrogena. A kako njegova razina opada, koža postaje suha i manje čvrsta. Estrogen izravno utječe na sloj kolagena u koži, pa ako ima manje estrogena, manje je i kolagena", navodi dr. Guanche. Ovo je i vrijeme kad oštećenja uzrokovana sunčevim zrakama postaju velik problem jer će tamne mrlje postati vidljivije, pojavljuju se keratoze, a na žalost može se javiti i melanom, objasnila je dr. Palm.

Koža u šezdesetima

Čak i ako ste ulagali puno truda i vremena u njegu kože, promjene koje nastaju u ovim godinama najvidljivije su i brzo se razvijaju. Koža je u ovom razdoblju vrlo tanka i sve što vas je prije mučilo sad ćete primjećivati nešto češće. Vidljive kapilare, posebno na rukama, čest su problem, a opuštena koža u ovom je godinama ženama redovito velika briga.

10 dermatoloških anti-age trikova

Najveći ljudski organ zahtijeva i najveću pozornost. Vaša koža treba vaš trud, ali ulažete li ga ispravno? Starenje ne možemo spriječiti, ali uporabom određenih proizvoda i zdravim načinom života možemo taj proces proći dostojanstveno. "Zaštita od sunca, svakodnevna njega i posjeti dermatologu mogu biti esencijalna stvar u prevenciji preuranjenog starenja", navodi dermatolog dr. Corey Hartman. Donosimo 10 savjeta dermatologa koji će vam pomoći da vaša koža izgleda najbolje što može.

1. Lice morate prati redovito

Nadamo se da je ovo navika koju nikad ne preskačete, a dermatolozi savjetuju da lice perete barem dva puta u danu, nakon buđenja i prije odlaska u krevet. Iako će svaki dermatolog reći da je jednako važno lice prati ujutro i navečer, neki ističu kako je čišćenje lica prije spavanja puno važnije jer ćete se tako riješiti i ostataka šminke. Prema pisanju dermatologinje dr. Ramirez Garcia, ostavite li šminku tijekom noći, pore će se začepiti, a bit će onemogućen proces prirodnog obnavljanja tijekom noći pa ćete sljedećeg dana primijetiti da vam je koža beživotna, gruba i bez zdravog sjaja. Kada birate sredstvo za čišćenje lica, liječnica savjetuje da tražite ona koja ne sadrže sulfate i čistače koji mogu narušiti prirodni proces obnavljanja i čišćenja kože.

2. Kremu upotrebljavajte svakodnevno

"Suha koža uvijek izgleda starije nego ona koja je puna vlažnosti, a ako upotrebljavate kremu koja će to koži pružiti dva puta u danu, nećete se puno brinuti zbog suhoće kože", navodi dr. Hartman. Savjetuje da koristite kreme koje sadrže hijaluronsku kiselinu, glicerin ili ceramide, a upravo će hijaluronsku kiselina pomoći koži da zadrži vlažnost i da bude otpornija na isušivanje i negativne utjecaje iz okoliša. Za dodatnu hidrataciju tražite formulu koja sadrži tretinoin: riječ je o derivatu vitamina A koji klinički dokazano pomaže u smanjivanju vidljivosti bora, tamnih mrlja i ostalih znakova starenja. Dr. Ramirez Garcia kaže kako taj sastojak ubrzava proces obnavljanja suhe kože i zamjene stare kože novom.

Što stariji, to ljepši! Ove stvari ne smijete raditi ako ste napunili 35 godina

3. Proizvode ​nanosite pokretima prema gore

"Koža koja stari ima tendenciju opuštanja, a taj se proces s godinama i ubrzava. Ako kreme i serume nanosite kružnim pokretima prema gore, radite protiv gravitacije i poboljšavate elastičnost kože kako biste spriječili prerano starenje", dodaje dr. Hartman.

4. Pazite na području ispod očiju

Svaki će dermatolog svom pacijentu reći da se fokusira na barijeru kože kako bi ona bila otpornija na sve oblike upala jer upravo one uzrokuju neravnomjeran izgled tena i nastanak bora. Uvijek upotrebljavajte serum koji je namijenjen upravo za područje oko očiju jer je riječ o iznimno tankoj koži koja će prva pokazati znakove starenja.

5. Ne zaboravljajte piling

Svakog tjedna, a katkad i tri puta u tjednu, treba nježno ukloniti mrtve stanice kože kako bi vidljiva postala ona nova ispod nje. Piling će usto ubrzati celularni oporavak i tako ublažiti bore, ali i spriječiti nastanak novih.

6. Nemojte zanemariti vrat

Kako biste što dulje zadržali mladolik izgled kože, ne zaboravite proizvode koje nanosite na lice razmazati i po vratu, dekolteu i rukama. Upravo su ta područja najizloženija stresu koji koži nanose vanjski utjecaji poput sunca i onečišćenja iz okoliša. A kako je koža na vratu i dekolteu vrlo tanka, osjetljivija je i na smanjenu proizvodnju kolagena, što će utjecati i na elastičnost kože na tom području.

7. Zaštita je vaš najbolji prijatelj

Zloćudni tumori kože imaju najbržu rastuću incidenciju od svih tumora, a to potvrđuje podatak da više od 22.000 Europljana umire od melanoma. Kako bi se izbjegle neželjene posljedice djelovanja sunčeva ultraljubičastog zračenja na koži, redovita primjena fotoprotektivnih sredstava (kreme za sunčanje) preporučuje se već od ranog proljeća do kasne jeseni te zimi prilikom skijanja i boravka na većim nadmorskim visinama. Na svakom sredstvu mora biti označena zaštita i od UVB i UVA zraka, s tim da sam broj označava stupanj zaštite od UVB zračenja, koje je najkancerogenije.
Učinkovitost zaštite ovisi o vrsti filtra (kemijski ili fizikalni), količine nanesenog sredstva i zaštitnoj supstanci. Najviši SPF u europskim je zemljama 50+.*

Ako želite zdravu i lijepu kožu nakon mora, ne izbjegavajte 10 koraka ljetne rutine

8. Upotrebljavajte retinol

Čini se da je upravo retinol najjači preparat za njegu kože. On će ubrzati oporavak stanica i pomoći da se riješite nečistoća, masnoća i začepljenih pora. Kako se mogućnost obnove kože starenjem usporava, potrebna joj je pomoć, a upravo je retinol proizvod koji će pomoći. Retinol je jedan od oblika vitamina A te se smatra zlatnim standardom za proizvode protiv starenja i to s dobrim razlogom. Briše ključne znakove starenja umanjujući bore te podižući i učvršćujući kožu. Retinol se može uključiti u njegu već u dvadesetima s obzirom na sposobnost regeneracije kože. Djeluje općenito protiv znakova starenja te potiče regeneraciju i onih stanica koje su oštećene suncem, a upotrebljava se i u njezi kože sklone aknama, kao i u tretiranju ožiljaka.

9. Birajte kvalitetne namirnice

Ono ste što jedete, kaže se, i doista je tako – i prvo će se primijetiti na vašoj koži, osobito kako starite. Dakle, ono što unosite u organizam, utjecat će i na izgled vaše kože. Dr. Ramirez Garcia savjetuje da jedete puno povrća i voća te pijete mnogo vode.

10. Ne zaboravite važnost sna

Svi će se stručnjaci složiti da je potrebno spavati barem sedam sati svake noći, a upravo je san potreban da bi se koža stigla regenerirati i ostati zdrava. Kao dodatak, dr. Hartman savjetuje da spavate na satenskim jastučnicama kako se koža ne bi previše "rastezala" kada se okrećete tijekom sna.

Foto: Shutterstock 

 Prati nas na Viber Public Chatu!