Kako pravilno plivati dupin tehniku?

plivanje, delfin1

Kod rekreativnog plivanja dupin tehnika je svakom plivaču krajnji cilj. Iako na prvi pogled izgleda komplicirana i naporna, ova tehnika se može vrlo brzo uvježbati.

Prije svega treba objasniti razliku između leptir tehnike i dupin tehnike. Kod leptir tehnike noge izvode prsni udarac, a za svaki zaveslaj rukama izvodi se jedan udarac nogama i tijelo se kreće gore – dolje, koso prema naprijed.

Nasuprot tome, kod dupin tehnike trebate imitirati kretanje dupina. Kod dupin tehnike i takvog gibanja morate izvesti dva udarca nogama za jedan zaveslaj rukama. Obratite pažnju da te sinusoide ne budu prevelike jer ćete stvarati preveliki otpor, ali ni premale kako bi mogli udarati nogama poput dupinovog repa.

Položaj tijela:

Kod dupin tehnike tijelo se kreće po sinusoidnoj putanji. Ukoliko kod plivanja glavom izvodite male sinusoide za vrijeme plivanja, tijelo će slijediti taj put. Prema tome, obratite pažnju da glavom (čelom) uranjate i izranjate iz vode i tijelo će pratiti glavu i izvoditi pokret vrlo sličan dupinu kad pliva.

Rad rukama:

Kod dupin tehnike ruke rade simetrične istovremene zaveslaje prema natrag kroz vodu. Kada završite zaveslaj rukama odmah nastavite kretnju i prenesite pružene ruke prema naprijed uz samu površinu vode. Pod vodom ruke izvode zaveslaje savijene u laktu i to putanjom u obliku slova „S“. Zaveslaj je vrlo sličan zaveslaju kod kraul tehnike ali se izvodi nešto šire. Kada započinjete zaveslaj učinite to polako kako bi dozvolili tijelu da se kreće po sinusoidi i da noge mogu učiniti dva udarca. Kraj zaveslaja mora biti snažan i brz jer vas on izbacuje iz vode omogućava da prenesete ruke kroz zrak. U početku će vjerojatno biti problema ukoliko nemate fleksibilna ramena. Nemojte pokušavati prenijeti ruke potpuno naprijed pod svaku cijenu. Neka urone u vodu u širini koju vam dopušta fleksibilnost ramena ali tada gurnite ruke kroz vodu potpuno naprijed. Tijekom vremena će ruke doći u pravilnu poziciju.

Rad nogama:

Noge izvode simetrične udarce iz kukova prema dole. Stopala su maksimalni opružena i okrenuta malo prema unutra. Udarac prema natrag i prema dole potiskuje tijelo prema naprijed i prema gore. Noge i stopala zapravo imitiraju peraju Za vrijeme izvođenja jednog zaveslaja rukama dolaze dva udarca nogama koja nastaju kao posljedica sinusoidnog kretanja tijela. Nemojte očekivati da ćete u samom početku moći potpuno pravilno plivati dupin tehniku jer je ona vrlo zahtjevna. Međutim, u vrlo kratkom vremenu ćete postići upravo ovakvu tehniku plivanja.

Preporučuje se početi plivati dupin tehniku s perajama u slanoj vodi. Postepeno skidajte prvo jednu, a onda i drugu peraju. Nakon toga pokušajte plivati u slatkoj vodi. Ukoliko nemate peraje, započnite plivati „leptir“ varijantom (noge rade prsnim načinom), a kada savladate rad rukama, pokušajte povezati taj rad rukama sa dupin udarcima nogama.  

Disanje:

Disanje kod dupin tehnike se izvodi podizanjem glave prema naprijed. U nekim slučajevima plivači dupin tehnike dišu na stranu. Disanje se izvodi na kraju zaveslaja rukama kada se glava vadi prema naprijed i izvodi eksplozivni izdah kroz usta i nos, a zatim brzo udahne zrak na usta. Glava se vadi iz vode toliko koliko je potrebno da usta izađu iz vode, tj. do visine brade. Čim je  udahnut zrak glava se vraća u vodu sa čelom prema dole i to nešto ranije nego ruke dodirnu vodu. Ne zaboravite da je pokret čelom prema gore kod udaha i prema dole kod urona, početak sinusoide koju će preuzeti vaše tijelo.

Plivanje dupinom započnite sa svega nekoliko zaveslaja. Nemojte forsirati plivanje dupin nepravilnom tehnikom. Postepeno povećavajte broj zaveslaja dok se to plivanje ne pretvori u ugodu.

 Prati nas na Viber Public Chatu!