4 jeftina načina da se dovedete u formu

vjezbanje, sklekovi, par vjezba, trening, fitness

Ako je jedina stvar koja vas sprječava u vježbanju cijena učlanjena u teretanu, imamo dobru vijest. Ne trebate se učlaniti u fitness centar da biste ozbiljno počeli vježbati.

Postoji niz alternativa uz koje možete postići odličnu kondiciju, bez da pritom bankrotirate!

1. Iskoristite svakodnevne prilike

Obiteljski izletNe treba vam uvije posebna oprema na vježbanje. Uz malo mašte, svakodnevne aktivnosti koje uzimate zdravo za gotovo mogu postati dio vaše fitness rutine.

  • Hodajte! Kratka šetnja svaki dan, bilo po susjedstvu ili do obližnje trgovine, dobar je način da se razgibate. Umjesto liftom krenite pješke po stepenicama, a "odvažniji" čak mogu i vježbati dok se penju po stepenicama. Kao idete na posao, parkirajte se malo dalje nego inače i imate par dodatnih koraka svaki dan. 
  • I kućni poslovi su vježba. Pokosite travu, vrtlarite, pokupite lišće po dvorištu ili očistite snijeg ispred vrata. Čak i kućni poslovi - usisavanje ili ribanje pločica - mogu biti dobra vježba, ako uključuju brži ritam srca.  
  • Zabavite se! Ako imate djecu, nemojte samo njih gledati kako se igraju. Pridružite im se u zabavi - prošetajte s njima do parka, plešite ili se uputite u obiteljsku vožnju biciklima.

2. Razmislite o umjerenim ulaganjima

Ako želite spojiti fitness i povoljno, sljedeći proizvodi za vježbanje možda su upravo ono što trebate!

  • Bučice za vježbanje. Male su, možete ih držati u rukama, a izvrsno jačaju vaše tijelo. I još jedna prednost – dolaze u raznim veličinama.
  • Uže za preskakanje. Uže za preskakanje izvrsna je kardiovaskularna vježba, a može si ga priuštiti svatko.
  • Vježbajte uz DVD. Stvorite dojam aerobik grupe u vlastitom domu, ili izaberite program koji će vam pomoći da popravite snagu i fleksibilnost. Za početak odaberite vježbe koje odgovaraju vašoj razini fizičke spremnosti, i polako napredujte. Pripazite samo da DVD s vježbama za koji ste se odlučili ima potvrdu fitness instruktora.

Vježbanje

Ako možete izdvojiti još i više novca, razmislite o video igricama koje su napravljene tako da se vi morate kretati prilikom igre. Primjerice, postoje igre uz koje pratite pokrete na ekranu i plešete, igrate virtualni tenis ili vježbate jogu.  

3. Improvizirajte

Ako ne želite potrošiti ni lipe na vježbanje, koristite kućne predmete koji vam mogu pomoći da izgradite zavidnu muskulaturu. 

  • Konzervirana hrana. Konzervirana hrana može poslužiti kao utezi kojima jačate ruke.
  • Boce mlijeka ili vode. Napunite praznu bocu mlijeka ili vode vodom ili pijeskom i vrh boce zatvorite. Dodajte više ili manje pijeska - ovisno o težini koju želite dizati. Ako vas zanima koju težinu dižete, jednostavno provjerite na kućnoj vagi.
  • Ljestve. Niže ljestve možete koristiti kao pomagalo kod aerobika. Dobijate spravu za vježbanje sličnu penjanju po niskim stepenicama.

4. Budite pametan kupac

VježbanjeAko vas zanima posebna vrsta vježbanja ili opreme, kupujte pametno. 

  • U trgovini provjerite odjele za rekreaciju. Ovakvi odjeli često nude popuste ili posebne programe za osobe koje žive u susjedstvu. Ako živite blizu fakulteta ili srednje škole s fitness centrom, raspitajte se imaju li kakav program za lokalno stanovništvo.  
  • Kupujte rabljeno. Neke trgovine specijalizirane su za prodaju rabljene robe, pa provjerite imaju li ono što vama treba. Također možete sprave pronaći i preko malih oglasa ili online. Samo se osigurajte da vas troškovi dopreme ne dođu jednako kao i sama sprava za vježbanje.
  • Podijelite trošak s prijateljem. Mijenjajte s prijateljem vježbe na DVD-u, tako da niti jednom od vas ne dosadi jedna te ista rutina. Pronađite osobnog trenera, a  cijenu jednog sata podijelite s prijateljem i vježbajte u paru.
  • Naučite raspoznati korisno od beskorisnog. Neki fitness proizvodi su vrijedni svoje cijene, drugi nisu. Nemojte kupovati biljne ili druge suplemente koji jamče uspjeh preko noći, bez imalo truda i vježbanja. Izbjegavajte i proizvode koji se usredotočuju samo na jedan dio tijela, primjerice trbušne mišiće. Ne možete djelovati samo na jedan dio tijela, a da pritom ostali dijelovi nisu uključeni. 

Vježbanje doista nosi niz prednosti. Nemojte se uplesti u članstvo ili kupovati stvari koje si ne možete priuštiti. Dobre rezultate možete postići i bez puno novca, samo uz malo koncentracije, mašte i volje.

D. Šorgić

 Prati nas na Viber Public Chatu!