Izbjegnite proljetne sportske ozljede

zena-bicikl-vjezbanje-sport7

S dolaskom toplog vremena mnogi sportske aktivnosti sele na otvoreno. Ako ste tijekom zime bili lijeni, i uglavnom se držali TV-a i kauča, trebat će vam više vremena kako biste se vratili u formu.

IstezanjeNo, ne smijete se pridržavati izreke "bez muke nema nauke", odnosno pretjerano vježbati jer se želite što prije vratiti u kondiciju. Stručnjaci tvrde kako bez adekvatne pripreme riskirate moguću ozljedu.  

Najčešće sportske ozljede kojima neoprezni vježbači podlegnu su uganuće gležnja, bol u preponama, ozljeda stražnje lože, ozljeda koljena i teniski lakat. Dobra je vijest da se mnoge ozljede mogu spriječiti, ili se barem može smanjiti njihova ozbiljnost, i to uz pridržavanje osnovnih mjera opreza.

Zašto najčešće dolazi do ozljeda?  Radi se o tri glavna čimbenika; nedostatku kondicije, mišićnoj neuravnoteženosti i nepravilnom razvoju dinamike raspona pokretljivosti zgloba.

Što napraviti kako biste spriječili sportske ozljede?

  • Zagrijte se. Prije fizičke aktivnosti uvijek se dobro ugrijte i istegnite. Studije su pokazali kako su mišići koji nisu pripremljeni za sport podložniji ozljedama. Primjera radi, možete trčati na mjestu tri do pet minuta, i onda lagano istegnuti mišiće koje ćete koristiti tijekom vježbanja. Svaki položaj istezanja zadržite oko 30 sekundi.
  • Vježbajte redovito. Pripazite kako ne biste podlegli sindromu "vikend ratnika". Ako vježbanje zgurate u dva dana riskirate ozljede, a pritom ne popravljate svoju kondiciju. Probajte u svakodnevnu rutinu ubaciti barem 30 minuta umjerene fizičke aktivnosti, poput šetnje, vožnje biciklom, plivanja ili joge.   
  • TreningBudite spremni. Uložite u dobru opremu. Ovo uključuje odabir pravih tenisica za određenu aktivnost. Također, važno je na vrijeme staru i dotrajalu opremu zamijeniti novom, jer u suprotnome riskirate ozljede koje vrlo lako možete zaobići.
  • Slušajte svoje tijelo. Važno je prepoznati kada je tijelo umorno. Umor mišića smanjuje aktivnost obrambenih mehanizama i povećava rizik od ozljede. Dobro je pravilo prestati vježbati kada osjetiti umor. Uvijek možete nastaviti idući tjedan.
  • Ohladite se. Kao što je važno dobro se zagrijati prije vježbanja, trebate se ohladiti po završetku aktivnosti. Provedite barem 30 sekundi istezajući mišiće koje ste koristiti vježbajući, kako ne biste podlegli sportskoj ozljedi.

Znate li kojim proljetnim sportovima svoje tijelo možete dovesti u top formu?

D. Šorgić

 Prati nas na Viber Public Chatu!