Teretana - Fitness - Wellness

fitness

Biti tjelesno aktivan nije samo trend, već i potreba. Smanjeno kretanje uzrokuje mnoge zdravstvene probleme, od bolova u kralježnici do kardiovaskularnih problema.

Naime, malo je profesija koje zahtijevaju fizičku aktivnost ili kretanje. Stoga će svatko za sebe najbolje odlučiti koji oblik vježbe mu najviše odgovara. Dobro je došla bilo koja vrsta tjelovježbe, posebno ako se provodi dosljedno, pravilno i dovoljno intenzivno s obzirom na cilj koji želite postići.
Vježbanjem ćete smanjiti stres, bolje ćete se osjećati, bolje izgledati, kvalitetnije ćete spavati, imati bolji seksualni život, popravit ćete komunikaciju s ljudima… treba li vam još razloga?

Jedan od najlakših i najsigurnijih načina uključivanja u vježbanje je odlazak u teretanu - fitness - wellness. Bez obzira na klimatske uvjete, kišu, snijeg ili sunce, tamo možete uvijek vježbati, a ono što je jako bitno, pod budnim ste okom trenera - voditelja - stručnjaka.
Kako bi razjasnili zablude o "teretani", moramo kao osnovnu stvar napomenuti kako nije riječ o hrpi željeza nabacanog u zagušljivom prostoru. Teretana nije više ono što je nekad bila, postala je dio modernog i klimatiziranog interijera s bogatom ponudom kardio sprava (steper, bicikl, sprava za veslanje, traka za trčanje, power platova...). Također mnoštvo mašina i rekvizita nam kroz naše biomehaničke, izokinetičke i izometričke pokrete omogućuju održavanje fizičke kondicije, oblikovanje (shaping) i izgradnju (building) mišića, te služe u rehabilitaciji i kao osnova prevencije zdravlja.

vjezbanje musko uteziDanas se gotovo svaki fitness centar sastoji od teretane i dvorane za grupne treninge vježbanja (spinning, aerobic, pilates, yoga, kick box i sl.), a većina ih u ponudi ima saunu, jacuzzi, masažu, kozmetičke tretmane i mnoge druge sadržaje, čime ulaze u grupu centara koji nose naziv wellness.

Da ipak ne odemo u širinu, vratimo se na onaj najuži dio jednog takvog centra koji se odnosi isključivo na segment vježbanja na mašinama i s utezima. Radi se o teretani.
Svatko od nas ima svoj osnovni cilj i razlog zbog kojeg kreće na vježbanje, no kako je proces tjelovježbe i transformacije tijela vrlo složen i kompleksan (uostalom i sama izobrazba stručnjaka - diplomiranih kineziologa, koji bi trebali raditi na takvim mjestima traje više od četiri sveučilišne godine), teško ga je u par rečenica ogoliti i pojednostaviti.

Ipak, uglavnom se krajnji ciljevi većine rekreativaca svode na dvije osnovne grupacije – one koji žele izgubiti višak potkožnog masnog tkiva i malo “ojačati i oblikovati” svoje tijelo, i one koji žele izgraditi nešto veću mišićnu masu, ali i kondiciju (izdržljivost).
Stoga smo za vas pripremili trening kojim ćete "podsjetiti" mišiće na osnovne biotičke i zaboravljene rutine i pokrete. Naučiti ćemo vas kako uz pomoć mašina i slobodnih utega ciljano za određenu mišićnu skupinu svjesno i kontrolirano izvoditi kretnje i napraviti dobar trening.

http://www.ordinacija.hr/clanak/Smanjite_kilazu_povecajte_izdrzljivost/

Autor: Orlando Lopac, prof.
orlando

 

 

 Prati nas na Viber Public Chatu!