Učinite vježbanje trajnom navikom!

Istezanje, vjezbanje

Uspjeli ste se u teretani zadržati već nekoliko tjedana zaredom - i pritom kvalitetno odvježbati? Ali taman kad ste bili spremni reći zbogom sjedilačkom načinu života, i nastaviti s aktivnostima - iskrsnuo je neki posao. Onda ste se razbolili. I tako dalje...nastavak priče vjerojatno znate!

Ponovno ste na početku – slabe kondicije i obeshrabreni. Kako se motivirati za aktivan život tijekom cijele godine?

Stručnjaci tvrde kako je potrebno šest mjeseci za stvaranje navike. Nakon tog vremena, novo ponašanje – poput dnevne rutine vježbanja i prestanak pušenja – prestaje biti nemoguća misija.  No, problem je tih prvih šest mjeseci. Često se osobe obeshrabre i odustanu.

TrčanjeUz dobro planiranje i realne ciljeve vježbanje možete učiniti sastavnim dijelom svog života!
Slijedite naše male savjete i uskoro vam odlazak u teretanu neće biti teret, već užitak:

1. Budite realni. Napravite plan koji se može primijeniti na vaš život. Ako niste jutarnja osoba,  ustajanje u 5 sati ujutro kako biste malo odvježbali i nema puno smisla. Ništa manje nerealno nije niti inzistiranje na drastičnom gubitku kilograma u samo mjesec dana. Ako "letvicu" postavite previsoko, male su šanse da ćete ju dostići. No, plan koji sadržava primjerice žustru polusatnu šetnju svaki dan, ili gubitak jednog kilograma tjedno, puno je realniji, te ćete ga lakše ostvariti.

2. Pratite svoj napredak. Na komad papira zapišite svoje planove, i postavite ih na vidljivo mjesto. Također, pomake možete vidjeti i na svom tijelu – čvršćim mišićima, većoj izdržljivosti i boljem zdravlju. Kad jednom uočite napredak sigurno ćete dobiti novu dozu motivacije.

3. Usredotočite se na proces, ne cilj.  Reći da želite izgubiti 10 kilograma ili učvrstiti određena područja je jedno – učiniti to, sasvim drugo. Umjesto pričajući, kalorije trošite vježbajući – primjerice, vozite bicikl tri puta tjedno.Sve ostalo će doći samo po sebi!

4. Nagradite se. S vremena na vrijeme, kada vidite rezultate vašeg vježbanja, slobodno se nagradite. Bilo da se radi o desertu, knjizi ili novom komadu odjeće, svaki uspjeh proslavite.

5. Budite kreativni. Neki dani su teži od drugih – umorniji ste, živčani ili vam se jednostavno ne da vježbati. Prilagodite se i probajte nešto novo – ako vam je dosadila jedna te ista rutina, uputite se s prijateljima na planinarenje ili naučite novu borilačku vještinu. Bitno je da vježbate - manje bitno, na koji način.

Par6. Udvoje je lakše. Uključite prijatelje, obitelj ili kolege u svoju rutinu vježbanja. Ne samo da će vam biti lakše, nego i zabavnije. Također, ne morate se ograničiti na jogu, pilates ili teretanu, već se možete okušati i u ekipnim sportovima.  

7. Normalno je posrnuti. Povremeni trenutci malodušnosti tijekom kojih vam se ne da vježbati, ili dogovori zbog koji odustajete od treninga su normalni i očekivani. Važno je i nakon toga vratiti se vježbanju, a ne otpisati sve zajedno.

D. Š.

 Prati nas na Viber Public Chatu!