Kako kvalitetnije živjeti? Evo nekoliko jednostavnih savjeta

Shutterstock 697980145

Kvalitetan život. Kvalitetno provedeno vrijeme. Zdravlje. Težnje su kojima svi naginjemo, a nikako da ih ostvarimo i utkamo u dan.

Neda nam se na trening, a htjeli bismo biti dobroj formi, neda nam se kuhati doma pa ćemo naručiti, a htjeli bi biti zdravi i „šlank“… Brzo se nakupe takvi trenutci, „samo još danas pa ću od sutra…“ Izlike, odgađanja na dnevnoj razini kojima ne dajemo važnosti jer se radi o sitnicama. No, ako s vremenom postanemo svjesni da ne vodimo život kakav želimo, da je daleko od razine na kojoj želimo da bude, moramo preuzeti odgovornost koju imamo i priznati sitnicama da nisu beznačajne, pogotovo ako ih ponavljamo svakog dana.

Sramite li se ponekad svog tijela? Evo kako da prestanete napokon to raditi

Treba učiniti ono što je potrebno da bi se ono potrebno moglo dogoditi.

Što je potrebno za očuvanje zdravlja? Neprerađena, sezonska, hrana. Odmor, san, fizička aktivnost.

Što je potrebno za gubitak tih 10-ak kilograma viška? Učiniti pauzu od piva, pizze, hodati, piti minimalno 3 litre vode dnevno.

Što je potrebno da možete istrčati polumaraton? Trening, adekvatna prehrana, par kvalitetnih tenisica

Svakom odgovoru za neko od ovih pitanja prethodi čvrsta odluka i iskrena želja za promjenom te poduzimanje najtežeg; prvog koraka i pokrenuti se.

Tako je lako za reći i napisati, ali svi znamo da ćemo zastati pred prvim osjećajem nelagode. Nečim bezazlenim kao što je kiša ili činjenica da se treba odlijepiti od trosjeda i Tik Toka nakon večere. Tijelo će se pobuniti, mozak će početi smišljati opravdanja, a vi ćete se naći u ozbiljnoj nedoumici. Krenuti ili ne krenuti? Promislite u tim trenutcima što želite više, trenutnu ugodu koja vodi k inertnoj rutini ili pretrpjeti malo nelagode, dignuti se bez obzira na kišu i nevoljkost te npr. odraditi trening u vlastitom boravku ili totalno „podivljati“ i otići u najbližu teretanu. Možda skuhati zdrav ručak za sutra? Pročitati nešto korisno, praktično ili okrepljujuće za um i duh. Takve sitnice, male odluke kroz dan će se akumulirati i počet ćete osjećati promjenu u tijelu, razmišljanju i donošenju odluka.

Svaka promjena donosi novitete koje mi ljudi, robovi navika, ne volimo previše, no to treba osvijestiti i ne uzeti kao dio individualnog karaktera. Pokrenuti se kad nam se najviše ne da zahtjeva odlučnost i snagu, a svi to imamo u sebi, samo treba posegnuti za time, uhvatiti se čvrsto i krenuti uzbuđeno prema novom hobiju, prehrani, aktivnosti.

Bez obzira što odlučili, koju promjenu želite, što će doprinijeti kvaliteti vaše svakodnevice, sve će vam ići lakše ako se počnete rekreirati, vježbati bilo što. Kroz pokret utječemo na sve segmente našeg bića. Tijelo, um i duh. Raste snaga tijela, ali i volje. Izdržljivost i funkcionalnost. Više kisika dolazi do stanica svih organa, posebice mozga pa se počnemo i bolje osjećati uslijed hormona koji se otpuštaju tokom i nakon fizičke aktivnosti.

Ako već niste, počnite svjesno, radoznalo upoznavati svoje tijelo, njegove mogućnosti, nemogućnosti i potrebe. Počevši od hrane, promatrajte kako vam određene namirnice sjedaju na želudac, kako se osjećate nakon obroka, i sljedeći dan. Napuhnuto? Da li peče žgaravica ili dolazi do zatvora? Promotrite svoju kožu, da li su se pojavili novi madeži? Bradavice ili kvržice? Pratite promjene svog tijela. Osvijestite činjenicu da se samo vi možete najbolje brinuti o njemu i počnite to raditi. Namjerno, s ljubavlju prema sebi. Iz toga slijedi promatranje emocionalnog stanja i reakcija na događanja oko nas, ljude, gužve, prolivenu kavu po novoj košulji... Što vas uzrujava? Isplati li se slom živaca zbog nečega na što nemate apsolutno nikakav utjecaj? Posvetite vremena radu na sebi. Ima krasnih knjiga, podcasta i filmića. Sve što trebate je sjesti i utipkati što vas zanima, na čemu biste htjeli poraditi u svojoj osobnosti ili naučiti npr. kako se nositi sa onim što ne možete mijenjati (odnos drugih prema nama, vrijeme, tuđe mišljenje, svijet …)

Kvaliteta vašeg života ovisi o vama, isto kao i razina sreće kojom će biti ispunjen. Nemojte čekati da vas partner usreći, da netko promijeni mišljenje o vama ili da se nešto izvana dogodi pa da si konačno dozvolite olakšanje i osjećaj sreće. Tako nikada nećete postići ni sreću, a ni kvalitetan život. Kako biste i mogli ako ovisite o tuđim mislima, riječima i djelima spram vas, ignorirajući snagu koju imaju vaše vlastite misli, riječi i djela prema vama samima?

Zato, pokrenite se. Nemate što izgubiti, možete samo dobiti...

Trenerica objasnila 5 razloga zašto biste se trebali prestati vagati

Foto: Shutterstock

 Prati nas na Viber Public Chatu!