Kako se do ljeta dovesti u formu i smršaviti bez jo-jo efekta? Iznenadit će vas koliko je jednostavno

Dijeta

Višak masnog tkiva najčešće se nakuplja u području trbuhu što nazivamo tzv. tip jabuka. Kod nekih osoba masno tkivo se više pohranjuje u području bedara i bokova što nazivamo tipom kruška.

Višak masnog tkiva najčešće se nakuplja u području trbuhu što nazivamo tzv. tip jabuka. Kod nekih osoba masno tkivo se više pohranjuje u području bedara i bokova što nazivamo tipom kruška.

Višak masnog tkiva u tijelo posljedica je dugotrajna energetske neravnoteže, odnosno unošenja više energije (kalorija) tijekom vremena kroz hranu u odnosu na ono što trošimo. Sukladno tome, da bismo istu smanjili, moramo smanjiti kalorijski unos i/ili povećati kretanje i tjelesnu aktivnost. Nutricionistica Andrea Bilandžija nudi savjete kako do ravnog trbuha.

Veliki rizik za zdravlje

Masno tkivo koje se nalazi u abdominalnom dijelu tj. na trbuhu nosi veliki rizik za zdravlje stoga ako kod žena struk prelazi 88 cm, odnosno 102 cm kod muškaraca ovdje prestaje pitanje estetike i počinje pitanje zdravlja. U tijelu razlikujemo potkožno masno tkivo i tzv. visceralno masno tkivo odnosno masnoću koja se nalazi u unutrašnjem dijelu abdomena točnije oko vitalnih organa poput jetre. Što je veći udio masnoća u unutrašnjem dijelu odnosno na trbuhu to osoba ima veći rizik za razvoj kroničnih bolesti poput hipertenzije, dijabetesa, kardiovaskularnih bolesti i slično. Pretpostavlja se da je povećana tjelesna masa kao i povećano masno tkivo u tijelu povezano s preko 50 zdravstvenih komplikacija. Redukcijom samo 5-10% od početne kilaže uvelike smanjujete taj rizik.

Lagana redukcija unosa kalorija

Da bismo smanjili masnoću s području trbuha moramo slijediti smjernice za smanjenje tjelesne mase. U pravilu nije moguće ciljano gubiti masnoću samo s jednog dijela tijela. Masne naslage odlaze paralelno iz svih dijelova tijela, a to postižemo laganom redukcijom kalorijskog unosa uz povećanje tjelesne aktivnosti.

Želite vježbati, ali nikako da se pokrenete? Psihologinja savjetuje kako se motivirati

Redukcijom od 500 kalorija na dan od onoga što ste unosili do sada postižemo gubitak od otprilike  0,5 kilograma tjedno što se smatra idealnim gubitkom. 500 kalorija otprilike unesemo kroz 100g čokolade, 1 litre gaziranog pića, 2 srednje velike palačinke s čokoladnim namazom, 200g pizze, 100g čipsa, 180g prženog krumpira, 80g prženog kikirikija, 2 velike šnita kremaste torte itd.

5 stvari koje još morate znati: 

  1. Prehrambena vlakna pomoći će izlučivanju viška masnoća koje su se nakupile na području trbuha.
  2. Proteini štite mišiće od propadanja i tako nam omogućavaju da dok mršavimo, ne gubimo mišićnu masu, nego se fokusiramo na gubitak masnog tkiva.
  3. Ograničite unos ugljikohidrata, posebno rafiniranih.
  4. Namirnice bogate kalijem također pomažu u istjerivanju viška vode iz tijela.
  5. Za ravan trbuh, izuzetno su bitne i nezasićene masnoće koje nalazimo u namirnicama biljnog porijekla.

Koje su bolesti 'nestale' iz ordinacija liječnika obiteljske medicine u pandemiji, a koje su se češće pojavljivale te kada možemo očekivati stabliziranje situacije s koronavirusom čitajte u novom broju magazina Ordinacija.hr.

Magazin Ordinacija.hr potražite u subotu na svim kioscima u prodaji uz Večernji list!

 Prati nas na Viber Public Chatu!