Ako ste pretpostavili kako morate uvesti velike promjene u svoj život da biste doveli ravnotežu u svoj život, varate se. I maleni koraci mogu značiti puno.
Ako više ni sami ne znate kako pomiriti posao i obitelj, kako se buditi odmorni, kako ne ići na posao sa grčem u želucu i kako rasporediti prioritete tako a ni vaša karijera ni obitelj ne pate, šanse su da ste na rubu. Važno je znati kako niste sami! Svaka druga osoba suočena je s takvim tempom i na vama je da odaberete pametnije živjeti.
“Mnogima je teško pronaći ravnotežu u životu jer su svjedočili mnogobrojnim otkazima na svom poslu. Boje se da bi se ista stvar mogla i njima dogoditi, stoga rade više. Čak i ako nemate kontrolu nad količinom radnih sati, možete se zapitati: ‘Na koji drugi način mogu u svom životu osjetiti radost?’. Posvetite svoje vrijeme i pažnju na stvari koje možete kontrolirati”, savjetuje psiholog Robert Brooks.
Uračunajte opuštanje u svoj raspored
Kad planirate svoj radni tjedan u rokovnik upišite “termine” koje ćete provoditi s obitelji, prijateljima ili aktivnosti koje vam mogu pomoći boriti se protiv stresa. To može biti hobi poput radionice nakita, odlazak na aerobik, tečaj stranog jezika, kava s prijateljicama, tjedna “večer s curama”, posjet roditeljima, odlazak u zoološki vrt, na obiteljsku utakmicu, na nedjeljnu matineju u kazalište ili kino…
Kada na rasporedu vidite taj osobni dio za opuštanje, razveselit ćete mu se unaprijed i potruditi učiniti sve što možete kako ne biste slučajno morali otkazati dogovor.
“Pomaže ako ste proaktivni kod izrade rasporeda. Kad izađem s curama, sve izvadimo svoje mobitele i u kalendar upišemo sljedeći izlazak mjesec dana unaprijed”, savjetovala je Laura Stack, stručnjakinja za produktivnost.
Otkažite sve što vas koči
Nemilosrdno otkažite sve dogovore s osobama koje su energetski vampiri!
“Mnoge osobe troše svoje vrijeme na aktivnost ili osobe koje nemaju nikakvu vrijednost, primjerice provode previše vremena na poslu s kolegicom koja se neprestano istresa ili trača. Možda čak možete ranije pobjeći s posla ako se svjesno potrudite i ograničite vrijeme koje provodite na internetu i društvenim mrežama, telefonirate privatno i sl. Često se uvučemo u te navike koje nas čine manje učinkovitima na poslu, a da toga nismo ni svjesni”, savjetovala je psihologinja Marilyn Puder- York.
Razmislite o svojim zadacima
Nabrojite sve obaveze i zadatke koji vas čekaju kod kuće i ako se ne možete uhvatiti u koštac sa svima – delegirajte! Zamolite bolju polovicu neka ode u kupovinu, neka djeca potegnu i odrade svoj dio kućanskih poslova ili zamolite baka-servis neka uskoči.
Pokrenite se
Mnoga su istraživanja pokazala kako je redovita tjelovježba ključ dobre linije, dobrog tjelesnog, ali i mentalnog zdravlja. Potrudite se uključiti ju u svoj raspored i lakše ćete se nositi sa stresom, endorfini će se pobrinuti za dobar osjećaj i osmijeh na licu, a rezultate će vidjeti i vaša linija.
Malo opuštanja za velike promjene
Ako ste pretpostavili kako morate uvesti velike promjene u svoj život da biste doveli ravnotežu u svoj život, varate se. I maleni koraci mogu značiti puno.
“Polako u svoj raspored uvedite više aktivnosti koje vam puno znače. Jedan sat tjedno se posvetite svom hobiju ili jednom godišnje otiđite na vikend-putovanje s boljom polovicom. Čak i kada imate hektičan dan možete odvojiti deset-petnaest minuta i učiniti nešto što će napuniti vaše baterije. Napravite si kupku, otiđite u šetnju ili slušajte glazbu. Pronađite vrijeme za sitnice koje će zapaliti vašu radost”, zaključio je psiholog Robert Brooks.
K. Pužar