Trenerica objasnila zašto su ove godine svi na SUP-u, ali i tko bi trebao odustati od ovakvog treninga

Obitelj SUP veslanje na dasci ljeto more rekreacija

Lagane majice, kratke haljine, hlačice, sandale i natikače, sve redom odjeća koja minimalno skriva naše tijelo...

Mnogi su nezadovoljni svojim tijelom, a ako se na to doda pritisak slike „savršenog tijela za plažu“ kojim nas bombardira okolina, osjećaj nezadovoljstva dođe nekako sam od sebe.

To nezadovoljstvo je posebno teško jer udara na samopouzdanje i raspoloženje. Pogotovo ako ga osjetite na plaži omotani ručnikom dok su drugi izvaljeni i upijaju sve što im sunce i more pružaju. Znam da se teško trgnuti iz tog stanja uma, ali cijena obitavanja u takvom razmišljanju je previsoka da biste je plaćali.

Dani života su neponovljivi i prebrzo idu da biste ih provodili osjećajući se loše zbog stvari koje ovise o vama, a ne u akciji mijenjajući sve što možete mijenjati i stvarajući život kakav želite.

Vježbate kod kuće? Trenerica otkrila nekoliko malih rekvizita u koje se isplati uložiti

Mogućnosti su beskonačne i sve je na vama tj. vašim svakodnevnim odlukama. Možete odlučiti sjediti u samo žaljenju, ljuti na sebe i cijeli svijet jer ste jeli sve što vam je palo pod ruku cijelu zimu pa se sad osjećate loše, a možete se potruditi pronaći razumijevanja za sebe, svoje tijelo koje zajedno s vama proživljava sav stres svakodnevnih promjena u našim životima zbog koronavirusa i ostalih nepredvidivih izazova.

Možete odlučiti odmotati se iz ručnika, ušetati u more i plivati, roniti, pojesti salatu, ribu umjesto hamburgera ili pizze, lubenicu ili dinju umjesto sladoleda. Vaše tijelo će reagirati na odluke koje donesete i mijenjati se u skladu s njima. Najbolje što si možete priuštiti za godišnji je aktivan odmor, kvalitetna hrana i miran san- bez alarma. Usudite se probati nešto novo, otisnite se u pustolovinu učenja vještine ili sporta u kojima ste uvijek bili samo promatrač.

SUP (Stand Up Paddle Boarding)

Ovo je zabavan način rekreacije na vodi uz trening cijelog tijela. Budući da stojite uspravno na ploči, pruža vam jedinstvena prilika za promatranje svega ispod površine vode i krajolika na horizontu.

Najljepše i najugodnije se otisnuti na dasci u more rano ujutro kad još nikog nema, a more je mirno, netaknuto, poput ulja, uspavano. Takva jutra budu kao melem za naš uvijek zaposlen um i osjetila, a samoća djeluje kao detoks od tuđe energije i zadiranja drugih u naš osobni prostor.

Prije nego što prvi put krenete na vodu, korisno je znati malo o SUP opremi i osnovnoj tehnici. Da biste započeli kliziti daskom po površini mora, morat ćete naučiti:

  1. Kako se prilagoditi SUP-u; trebat će vam daska te vesla, naravno. Za prvih par puta bilo bi najbolje da vam instruktor objasni i pomogne u pravilnom držanju i načinu veslanja (da se ne vrtite u krugove) te da vas upozna s opremom koja je potrebna, ali ne brinite, nema toga puno.
  2. Uz samo malo uputa, većina početnika može ustati i početi veslati nedugo nakon što prvi put stane na dasku za SUP.
  3. SUP će staviti na kušnju vašu ravnotežu, stabilnost i izdržljivost tijela te upornost. Unatoč svim naporima da ostanete u ravnotežni na dasci, kad-tad ćete pasti u more. Čak i iskusni veslači s vremena na vrijeme izgube ravnotežu, pa ako se osjećate malo nestabilno, ne brinite s praksom ćete biti sve bolji i opušteniji.
  4. Ukoliko vam je SUP prezahtjevan - nemojte odustati, bez obzira koliko je teško dok se vaše tijelo ne navikne i pronađe ravnotežu koju treba. Na kraju godišnjeg, bit ćete fino toniranih mišića, stabilniji, snažniji i s jednim novim iskustvom više.
  5. No, SUP zaista nije za sve. Umjesto, možete pokušati veslanje u kajaku koje ne zahtijeva toliku ravnotežu kao SUP, ali svejedno obećava dobar trening te jake ruke i ramena.

Plivanje

Najbolji način da razgibate tijelo, rasteretite ga u moru i osunčate se je plivanje. Do bove i natrag par puta, lagano uz obalu, prsno, leđno… sve se računa, pa i plutanje. Samo da je opušteno. Budite oprezni, čuvajte se, nemojte nagliti i satima plivati na odabranoj relaciji dok vas ne počnu hvatiti grčevi u mišićima. Kad se prsti na rukama smežuraju do razine suhih grožđica, vrijeme je za pauzu na ručniku i koji komad voća.

Šetnja/ hodanje

Ovo je jedna od podcjenjenijih aktivnosti, ali isto troši kalorije i pruža mogućnost da bolje upijete krajolik, pogled koji se pruža pred vama. Želite da hodanje ipak bude malo izazovnije, obujte adekvatnu obuću za planinarenje, napunite ruksak potrepštinama ( hrana, rezervna odjeća, nepropusna odjeća, voda…) i krenite korak po korak prema nekom od naših krasnih planinarskih vrhova. U takve šetnje je najljepše ( i sigurnije) uputiti se u društvu i/ili s vodičem (da ne završite u večernjim vijestima).

3 stvari koje biste trebali uzeti u obzir

1. Imajte na umu da nam nije svaki dan isti i da nas aktivnost koju smo inače naviknuti vježbati, može na u ljetnim mjesecima jako iscrpiti. Obratite pažnju na to kako se osjećate, jeste li umorni prije nego što krenete s nekom aktivnošću i ne zaboravite da ste na odmoru te da je ponekad najbolji trening ne raditi ništa i uživati u „fjaci“, neopterećeni, zadovoljni i sretni sa svojim „nepripremljenim“ tijelom za ljeto; svjesni da je savršeno upravo takvo kakvo je- zdravo, pokretno i spremno povesti vas na sve pustolovine koje zamislite, odraditi sve treninge na koje se odlučite i uživati u svakom zalogaju koji mu date.

2. Informirajte se o sadržajima u mjestu gdje provodite godišnji odmor, odlučite se na badminton, odbojku na pijesku, vaterpolo, planinarenje, rekreativno jahanje… nemate što izgubiti, možete samo dobiti; zdravije, jače tijelo, koje novo poznanstvo i nezaboravno iskustvo.

3. Za neke aktivnosti ćete morati odvojiti određenu svotu novaca, pogotovo ako ste početnik i trebate pomoć instruktora/trenera dok se ne uhodate i niste dovoljno sigurni u sebe da možete nastaviti sami. Nemojte dozvoliti da vas to obeshrabri, isplati se odreći šopinga na sezonskom sniženju ili uzeti jeftiniji smještaj kako bi imali koji novčić više za plaćanje instruktora ronjenja, SUP-a, surfanja ili nečeg trećeg. Stvari su potrošne, suveniri koji ostaju za cijeli život i obogate ga su oni koje ste proživjeli- uspomene, nova iskustva, znanje koje ste stekli, osobe koje ste upoznali…

Prilagodite se temperaturana na odmoru

1. Najvažnije u treniranju na otvorenom ljeti je vrijeme treninga, vrsta aktivnosti, krema sa zaštitnom faktorom i hidratacija. Temperature su na visokoj razini već u 9 ujutro i zaista morate biti oprezni u koliko sati i što odaberete vježbati. Plivati, roniti i surfati možete cijeli dan, mada bi u razdoblju od 13h do 17h kada su temperature najveće, a vi ste taman fino ručali, bilo najbolje odmoriti u hladu.

2. Idealno je vježbati ujutro i završiti s treningom do 8h 30, 9 h najkasnije. Ako mislite trenirati kasnije, kad vrućine popuste i dođe večer, određen broj aktivnosti otpada jer se slabije vidi. No, uvijek možete u lagani jogging uz more ili po kakvom osvijetljenom puteljku.

3. No, često se dogodi da nakon cijelog dana na plaži, more i sunce uzmu svoje, neka se još popije koja čašica za ručkom i do kraja dana umor nas lako shrva i trening nam je zadnje na pameti. Zato je najbolje dan započeti nekom aktivnošću po vašoj volji i mogućnostima. Uvijek imajte sa sobom bocu vode da se možete osvježiti i napiti.

Greške koje usporavaju mršavljenje: 8 stvari koje morate izbjegavati

Foto: Shutterstock

 Prati nas na Viber Public Chatu!