Ako želite paziti na zdravlje krvnih žila, držite se 5 ključnih savjeta u kuhinji

Kuhanje, povrće

Prehrana je jedna od najvažnijih stvari za cjelokupno zdravlje, a kako su krvne žile odgovorne za naše zdravlje, dobra podloga za savršeno funkcioniranje organizma je i prehrana.

Koje namirnice birati, a koje izbjegavati?

1. Ciljajte na boje:

Dodajte na tanjur voće i povrće jakih boja koje će vam ponuditi dobro dozu bioflavonoida, fitonutrijenata koji tim namirnicama daju boju. Poznati bioflavonoid rutin se već dugo koristi za održavanje zdravlja krvnih žila tako što pomažu proizvodnji crvenih krvnih zrnaca koja prenose kisik.

2. Začinite život:

Ružmarin, majčina dušica, kadulja, origano... obiluju antioksidansima koji blagotvorno djeluju na srčanožilni sustav. Također je začinsko bilje odlična zamjena za sol. Popularan indijski začin kurkuma široko je poznat po svojim protuupalnim dobrobitima pa, osim što može odgoditi napredovanje autoimunih bolesti jetre, primarnog skleroznog kolangitisa i primarne bilijarne ciroze, može smanjiti upale u arterijama uzrokovane nakupinama masti. Zaključak znanstvenika glasi kako je kurkuma izvrstan prirodni lijek za tretiranje mnogih upalnih bolesti jer blokira kemijske mreže koje su uključene u sam proces upale.

3. Više vlakana:

Prehrana bogata vlaknima može poboljšati stanje kolesterola što će značiti puno za zaštitu zdravlja krvnih žila i arterija. Jedite cjelovite žitarice umjesto grickalica i bombona.

4. Smanjite unos soli:

Ovaj podatak čule su već i ptice na grani, a ako želite zdrave krvne žile, unosite što manje soli jer upravo ona u velikim količinama može oštetiti vene.

5. Ne zaboravite na vodu:

Voda je važan sastojak bilo kojeg recepta za zdravlje. Cilj je popiti barem osam čaša vode u danu.

I vaša štitnjača trpi posljedice neugodnih vrućina - čak i ako nemate problema sa zdravljem

Vitamini i suplementi

Ponekad, unatoč dobroj namjeri i trudu, ne unosimo dovoljno vitamina i minerala iz hrane, a u tom je slučaju dobro posegnuti i za suplementima.

Vitamin B3:

Upravo B vitamini pomažu pretvoriti hranu u energiju, a niacin je važan jer pomaže radu cirkulacije i smanjuje upale. Možete ga pronaći u puretini, piletini,gljivama..

Vitamin C:

Studije su pokazale da ovaj vitamin pomaže kod poboljšanja cirkulacije kod osoba koje imaju dijabetes tip 2. Razmislite i o unosu ovog vitamina putem hrane kao što je brokula, naranča ili s liječnikom porazgovarajte koji je suplement za vas najbolji.

Vitamin D:

Od manjka ovog vitamina pate mnogi ljudi danas, a njegov je nedostatak povezan s hipertenzijom i koronarnom bolesti arterija.

Kako paziti na zdravlje krvnih žila ljeti i što izbjegavati te kako si pomoći čitajte u novom broju magazina ordinacija.hr u prodaji sutra samo uz Večernji list!

Povišen krvni tlak povećava rizik od moždanog udara tri do četiri puta

Ordinacija.hr

Foto: Shutterstock

 Prati nas na Viber Public Chatu!