Drugi po redu Nu:Write Theatre Festival održat će se od 15. do 19. studenog u prostorima zagrebačkog Studentskog centra i Teatra &TD, u organizaciji udruge Festival novog kazališta Zagreb, sa suorganizatorima Kulturom promjene SC-a.
Festival će ponovno ugostiti uzbudljive kazališne trupe iz Velike Britanije te premijerno predstaviti rezultate suradnje s londonskim kazalištem Box of Tricks Theatre, kao i ovogodišnju hit predstavu ostvarenu u vlastitoj produkciji, PLAYlista.
Jedan od željno iščekivanih festivalskih nastupa onaj je Doctora Browna, koji nakon svjetske turneje stiže u Hrvatsku s jednosatnom klaunovskom stand-up predstavom Becaves. Ovaj umjetnik pantomime i tjelesne komedije nadrealnog i apsurdnog dvije je godine “klauniranje” učio kod francuskog clown mastera Philippea Gauliera. Bizarno, genijalno, provokativno, bezobrazno, odvratno, suludo, neuračunljivo, groteskno, histerično smiješno… samo su neki od pridjeva kojima kritičari opisuju njegov “anti-komični” nastup koji gledatelje tjera da zaborave sve što su mislili o vlastitom smislu za humor i odbace svoje dosadašnje stavove o stand-up komediji – a pogotovo seksualnosti. Upozoravaju da predstavu gledate na vlastitu odgovornost te da nije za one slabijeg srca i osjetljivog želuca, no – svi se slažu – sa showom Becaves Doctor Brown definitivno opravdava svoj rastući kultni status.
Mlada, no višestruko nagrađivana londonska skupina 1927 nakon premijerne sezone u Operi u Sydneyju s predstavom Animals and Children Took To The Streets dolazi u Zagreb, nakon čega ih čeka sezona u National Theatre u Londonu. Redateljica i autorica Suzanne Andrade, animator Paul Barrit, kostimografkinja Esme Appleton i skladateljica Lillian Henley, koji zajedno predstavu i izvode na Nu:Write donose uvrnutu, multimedijalnu satiru koja kombinira glumu, pripovijedanje i glazbu uživo, s filmovima i animacijom kako bi ispričala enigmatičnu, ali svima jako dobro poznatu, priču o sumnjivim likovima koji nastanjuju distopijsku paranoičnu metropolu. Opisivana kao spoj djela Aleksandera Rodchenka, Tima Burtona, Charlesa Dickensa, Fritza Langa i velikana nijemog filma s početka 20. stoljeća i stripa iz 21., Animals and Children… je čarobna i vizualno prelijepa crnohumorna, subverzivna parabola o uspinjanju i spuštanju društvenim ljestvama te revoluciji i njenom gušenju.
Popularno londonsko kazalište Tristan Bates iz srca West Enda, osim kritički hvaljenih i nagrađivanih predstava, jednom mjesečno održava Midnight Matinee (Ponoćnu matineju), s kojom su bili i na turneji po Velikoj Britaniji, uključujući rasprodane predstave na Edinburgh Fringe Festivalu 2010. te gostovali na Nu:Write Theatre Festivalu 2010.
U ovu sirovu, nepredvidivu noćnu avanturu, koja uključuje gotovo sve forme umjetnosti – od kabareta, komedije, plesa, filma, instalacija, skrivenih predstava, iznenađenja – zagrebačku će publiku odvesti 8 umjetnika od ponoći do 3 sata ujutro u “Noći kazališta” 19. studenog.
Nazivani novom generacijom nove drame, Box of Tricks su trupa čiji je cilj razvijanje, poticanje i promicanje novog naraštaja dramskih pisaca. S predstavom True Love Waits gostovali su na prošlom izdanju festivala, a ove godine u suradnji s Nu:Writeom postavljaju komad Tales of Two Cities (Priče o dva grada), nadnacionalnu kazališnu avanturu u šest dijelova. Ova “novo-oformljena” anglo-hrvatska trupa predstavit će šest 15-minutnih monologa inspiriranih zemljopisom: tri drame o Londonu na engleskom, i tri o Zagrebu na hrvatskom jeziku. Odajući počast ovim slavnim glavnim gradovima, stvorit će kazalište bez granica kroz dvojezičnu suradnju koja nadilazi kulture i ujedinjuje najbolje od oba svijeta. U režiji Adama Quaylea i Hanne Tyrell-Pinder tekst Shove Kennetha Emsona izvodit će britanski glumac Ross Armstrong, Struck by Love/Train Evana Placeyja interpretira Natasha James, a onaj naziva David Daniela Kanabera igrat će Adam Best. Monologe domaćih autora Srđana Sandića Zagreb, Mon Amour, The One Who Waits Olje Lozice i To F*** Because We Want To Vedrane Klepice izvodit će Petar Cvirn, Ivana Krizmanić i Lada Bonacci u režiji Franke Perković.
Omnibus od osam kratkih drama inspiranih pjesmama novog vala PLAYlista,
u kojem su glazbeni hitovi Haustora, Azre, Zabranjenog pušenja, Idola i
EKV-a prvi put dobili i svoje kazališno utjelovljenje, nastao je kao
spoj tekstova mladih neafirmiranih pisaca pristiglih putem natječaja
koji je Nu:Write objavio krajem prošle godine, kao i onih naručenih od
već etabliranih pisaca. Svima je zadatak bio izabrati svoju omiljenu pjesmu iz perioda novog vala i napisati kratku dramu inspiriranu njome, trajanjem ne dulju od same pjesme. Uprizorenja njihovih drama nastala su intenzivnim radom u svega pet dana u ožujku ove godine, a rasprodana predstava izvedena je četiri večeri uzastopce.
U studenom se vraća u Teatar &TD u sklopu festivala Nu:Write, a tekstove Marinka Koščeca, Ivora Martinića, Ivane Gudelj, Diane Meheik, Jordana Cvetanovića, Irene Čurik, Beatrice Kurbel i Lana Brčić u režiji Morane Foretić, Ive Srnec, Renate Carole Gatice, Ivane Čoh, Frane Marije Vranković i Irene Čurik igraju Mia Biondić, Csilla Barath Bastaić, Ivana Krizmanić, Romina Vitasović, Ines Cokarić, Miran Kurspahić, Vladimir Tintor, Antonio Franić i Marko Cindrić.
Izvedbe PLAYliste pratit će izložba fotografija beogradske fotografkinje i književnice Zorice Bajin Đukanović koje prikazuju protagoniste novog vala s prostora bivše Jugoslavije.
Kazališna događanja na pozornicama &TD-a pratit će i edukativne dramske radionice koje će držati kazalište 1927 i Philip Burgers – te DJ svirke u Café baru Teatra &TD svake večeri nakon zadnje predstave u danu.
Projekt Nu:Write pokrenut je 2010. iz potrebe da se potakne stvaranje domaće nove drame i osvijesti nužnost većih ulaganja u mlade dramske pisce u nas, te s ciljem povezivanja domaćih kazališno-scenskih umjetnika s onima iz cijelog svijeta i međunarodne suradnje. Festival potiče izmjenu iskustava i druženja, ne samo kroz predstave i koncerte, već i radionice koje vode afirmirani inozemni gosti. Britanski, a posebice londonski, kazalištarci zbog velike konkurencije nerijetko svoje prilike moraju stvarati sami razvijajući vlastite nove materijale. Nu:Write, inspiriran tamošnjom scenom, takav pristup kazalištu približava Hrvatskoj, istovremeno potičući inovaciju i neprestano pomičući granice scenskog stvaralaštva.
Program predstava provjerite na stranici festivala: Program.
K.H.