Kolumnisti i blogeri: Na treningu sa Sašom Segediem

Kako bi trebao izgledati trening nakon blagdanske pauze

Kako ublažiti grižnju savjesti nakon blagdanskog prejedanja? Vjerujem da smo se svi nekako uljuljali u blagdansko raspoloženje pa nam nije bio problem ako smo u ovih mjesec dana malo više pojeli, popili i pronašli malo više isprika zašto nismo otišli na trening.

Da, da, znam… jednostavno nismo stigli, morali smo kupiti darove, otići na frizuru, došao nam je prijatelj u posjetu i slični izgovori. Naravno, na tom popisu se (pri vrhu) nalazi neizbježna i prekomjerna konzumacija hrane i pića ali u tom trenutku baš i ne marimo za potonje.

Pitanje za vas: Mislite li da ‘malo veća’ konzumacija hrane i ‘malo manja’ tjelesna aktivnost (pogotovo u drugoj polovici prosinca) mogu narušiti vaš višemjesečni trud (ako pretpostavimo da ste se nakon dugog toplog ljeta vratili u trening početkom rujna)?

Odgovor?

Pa, ovisno o tome koliko ste aktivno trenirali tijekom zadnja tri mjeseca. Ukoliko ste bili redoviti barem tri puta tjedno tada se ne morate brinuti za ‘privremeno gubljenje forme’ jer najiskrenije, forma i kondicija ne nestaju tako brzo.

Kako ponovo krenuti s treninzima nakon blagdanske stanke?

Blagdansko vrijeme je prošlo i vraćamo se u surovu stvarnost. Kolo života se ponovo počinje okretati u poznatom nam smjeru i mi se vraćamo našoj uvriježenoj rutini. Prvi trening nakon minimalno 14 dana jela, pića i minimalne aktivnosti; što očekivati? Pa definitivno nemojte očekivati da ćete ‘nastaviti tamo gdje ste stali’ jer je određeni gubitak forme neizbježan, ali vjerujte mi na riječ on je samo privremeni i vrlo često se manifestira kroz slabiju opskrbu tijela kisikom odnosno kroz pad naših aerobnih sposobnosti (po naški – kondicija). Naše funkcionalne sposobnosti (aerobni i anaerobni kapaciteti) su oni koji najbrže opadaju, ali na svu sreću se i najbrže vraćaju u usporedbi s ostalim motoričkim sposobnostima.

Sabotirate li sami sebe kada je u pitanju mršavljenje?

To konkretno znači da u prvim danima vašeg treninga ne bi trebali gubiti
vrijeme na HIIT ili ostale visoko intenzivne treninge jer jedino što u tom trenutku možete iskusiti je želja za ozljeđivanjem trenera koji vam je ovo ‘pametno’ preporučio jer on ‘zna’.

Nemojte nasjedati bombastičnim naslovima iz šarenih novina i popularnih portala koji vam nude ‘brza’ rješenja trošenja nakupljenih kalorija već slušajte svoje tijelo! Jedna od činjenica koje ne smijemo zaboraviti jest i stanje našeg zglobno – tetivnog sustava kojeg također moramo postepeno privikavati na opterećenja kako nam se na bi potkrala kakva ozljeda jer smo brzali tamo gdje nismo smjeli.

Iskoraci su odlična vježba za noge i guzu!

Funkcionalne sposobnosti i zglobno – tetivni sustavi su (po meni) definitivno dvije najbitnije stvari na koje moramo obratiti pozornost pri povratku u našu trenažnu stvarnost a onda će sve ostalo doći samo po sebi.

Foto: Shutterstock

Ordinacija preporučuje

card-icon

Zdravstveni adresar

S lakoćom pronađite ordinaciju, ljekarnu, polikliniku i drugo.

card-icon

Baza bolesti

Nešto vas boli ili smeta? Prije odlaska liječniku možete se informirati ovdje.

Možda će vas zanimati i ovo