Mrkva i nož loše se slažu

mrkva

Vjerovali ili ne, povrće koje prije kuhanja nismo narezali, sadrži 25% više antikancerogenih sastojaka od povrća koje je prvo narezano, a zatim skuhano.

Znanstvenici sa sveučilišta iz Newcastlea ističu kako rezanje povrća prije kuhanja nije poželjno, jer se time kvalitetni sastojci gube u vodi. "Ako povrće skuhamo u komadu te ga kasnije nasjeckamo, ono će biti nutritivno puno vrijednije i bogatijeg okusa."

Efekt zagrijavanja
Istraživanje je provedeno na laboratorijskim miševima. Oni kojima je davana mrkva ili sastojak falkarinol imali su puno manju vjerojatnost oboljenja od malignih tumora, od onih koji nisu bili na toj prehrani. Od tog otkrića, znanstvenici redovito obavljaju testiranja kako bi utvrdili što se događa kad se mrkva nareže prije kuhanja.

Prema posljednjim istraživanjima, kuhanje ubija stanice mrkve, čime ona gubi sposobnost zadržavanja vode. Samim time koncentracija falkarinola se povećava. Međutim, kuhanjem dolazi do otpuštanja svih kvalitetnih sastojaka mrkve, uključujući i falkarinol. Znanstvenicima je bilo lako zaključiti kako cijelo povrće ipak ima veću mogućnost zadržavanja ovih sastojaka.

Više okusa
Osim što zadržava hranjive sastojke, cijelo kuhano povrće ima i znatno bolji okus. Naime, cijela kuhana mrkva ne ispušta sve svoje šećere u vodu, tako da zadržava pomalo slatkast okus.
Ipak treba imati na umu da je u borbi protiv raznih vrsta tumora važna cjelovita zdrava prehrana puna raznolikog voća i povrća, a ne samo određene namirnice.

Ako ste pravi obožavatelj mrkve, a ne znate na koji ju način pripremiti, stručnjaci poručuju: mrkva je najzdravija kad ju jedete sirovu.

K. Ramić

 Prati nas na Viber Public Chatu!