6 jeftinih, a zdravih namirnica

Djevojka žena kupovina shopping voće povrće shutterstock 143912425

Zdrave namirnice, pogotovo one prozvane kao supernamirnice, imaju i super velike cijene. Pod takvim pritiskom cijena, mnogi se ipak odlučuju za one jeftinije i najčešće nezdrave obroke. No, čak i među jeftinim namirnicama, možete pronaći one super zdrave!

Sve što nosi naziv organsko, nutritivno, zdravo... često zna imati i pretjeranu cijenu, odnosno cijenu koja nije za svačiji džep. Zbog toga, često podliježemo onim jeftinijim obrocima koji se ne mogu pohvaliti ovakvim nazivima.

No, one namirnice koje se na policama čine kao "obične", zapravo su jeftine supernamirnice koje su namirnice poput goji bobica i chia sjemenki izbacile iz naših glava.

Ove su namirnice najjeftinije kada su im sezone te kada ih kupujete smrznute.

Supernamirnice jeseni koje morate ubaciti u prehranu

1. Grah

Grah se može prozvati iznimno običnom namirnicom, koja je vrlo jednostavna i za pripremiti, iako ju mnogi izbjegavaju jer uzrokuje napuhavanje. No, u 120 grama graha nalazi se čak 8 gramaa dijetalnih vlakana i proteina, a ova količina graha ima tek 150 kalorija.

Namirnice s velikim udjelom vlakana i proteina su one koje nas duže drže sitima, i zbog tog je i grah odličan za one kojima je glavni cilj smršavjeti. U grahu se također nalaze mnoge esencijalne aminokiseline, poput lecitina, kalija, kalcija, željeza i fosfora, a uz to izvor su i folne kiselina, vitamina B6, K te B2 i B3.

2. Crveni krumpir

Na spomen krumpira najvjerojatnije nećete pomisliti na zdravi obrok. Najčešće kada se radi o krumpiru, zapravo je način pripreme najveći krivac za visoki broj kalorija. No, ako krumpir, pogotovo crveni, jedete bez dodatnih masnoća, zapravo se može prozvati pravom supernamirnicom.

Jedan crveni krumpir prosječne veličine sadrži 7 grama vlakana i 8 grama proteina, što ga, kao i grah, čini idealnom namirnicom za mršavljenje. Uz to, crveni krumpir je bogat izvor kalija.

3. Konzervirana riba

Zbog velikog udjela omega-3 masnih kiselina, morski plodovi bi se barem jednom tjedno trebali naći na našim tanjurima. No, svježa riba može biti iznimno skupa, pogotovo tijekom hladnijih mjeseci i kada se nalazite daleko od mora. Konzervirana riba, poput tunjevine i lososa, odlične su alternative koje su i puno jeftinije – a kojim ćete unijeti ove vrlo važne masne kiseline.

4. Sjemenke soje

Soja je bogat izvor proteina, odnosno bjelančevine, a nejjeftinije ju je kupiti u obliku sjemenki koje su najčešće samo osušene i pržene. Uz proteine, u sjemenkama soje nalazi se visoki udjeli i vlakana. S njihovim konzumiranjem pripazite, jer jednako kao i druge sjemenke – i sojine su vrlo kalorične.

5. Smeđa riža

Kupovanje smeđe riže bi vam trebala postati navika jer je izuzetno bogata vlaknima i bjelančevinama. Ono što je "tajna" kupovanje jeftine smeđe riže je da pripazite na proizvođača – neki podižu svoju cijenu zbog poznatosti brenda, ali ne brinite, i one jeftinije verzije smeđe riže jednako je nutritivan kao i ona skuplja verzija.

6. Smrznuti proizvodi

Smrznuto voće i povrće vjerojatno nemate naviku kupovati, pogotovo jer vas prvo u trgovinama dočekaju svježe inačice ovih. No, smrznuti proizvodi se najčešće pakiraju dok su namirnice najsvježije, a smrzavanjem se ne gube antioksidansi, minerali i vitamini koji se mogu pronaći u voću i povrću. Više se gube načinom pripreme, no, na primjer, smrznuto šumsko voće ako odmrznete i dodate žitaricama za doručak, jednako su zdrava opcija kao i svježe.

Ne podcjenjujte ni one obične namirnice koje možete svakodnevno kupiti i po jeftinim cijenama, poput mrkve, kupusa, rajčice i paprike. Sve one jednako zaslužuju naziv supernamirnica kao i one nešto egzotičnije i skuplje namirnice.  

Foto: Shutterstock

G.H. 

 Prati nas na Viber Public Chatu!