Evo kako izgleda prehrana ako vas muči kronični gastritis: Držite se 6 pravila

dorucak, srce, probava, tlak, jogurt,

Dijeta kod kroničnog gastritisa, bez obzira na njegov uzrok, u načelu je poštedna, što znači da u želudac ne smije doći hrana koja iritira sluznicu.

Kiselina u želucu, žgaravica, osjećaj težine i bolovi u želucu su najčešći simptomi kroničnog gastritisa. Osobe koje pate od gastritisa moraju svakako izbjegavati prženu hranu, masnu i jako začinjenu, ljutu i kiselu hranu te vruća jela. Poželjno je izbjegavati i konzerviranu hranu, hranu u octu i jake začine, procesiranu hranu i suhomesnate proizvode, prženu, paniranu ili pohanu hranu, pretpripremljenu hranu, brzu hranu i gotovu hranu.

Što jesti kad vas muči probava? Držite se 4 važnih pravila - jednostavno i učinkovito

Konditorski proizvodi, slatkiši i sladoledi također bi se trebali izbjegavati. Osobe oboljele od gastritisa trebale bi izbjegavati kavu, alkoholna pića i jake čajeve, alkoholni ocat i proizvod od kakaa. Od povrća potrebno je izbjegavati papriku, krastavce, ukiseljeno ili konzervirano povrće, proizvode od rajčice (koncentrat, sok od rajčice, pelate i suhe rajčice) te dresinge poput majoneze, kečapa i drugih gotovih dresinga.

Od voća osobama s gastritisom mogu naškoditi ananas, kivi, papaja, citrusi (limun, naranča, citrusi, mandarina, klementina). Izbjegavati cigarete.

6 pravila koje je dobro slijediti:

  1. Izbjegavati podgrijavanje masne hrane.
  2. Izbjegavati konzumirati hladnu ili vruću hranu ili napitke.
  3. Jesti polako i dobro prožvakati hranu.
  4. Dozvoljen način pripreme hrane je kuhanje i pirjanje, a zabranjeno je pohanje, prženje i pečenje.
  5. Hranu treba usitniti i dobro sažvakati.
  6. Vrlo je bitno jesti redovito (svakih 2 do 4 h), a nakon obroka ostati u uspravnom položaju barem još 2 h nakon obroka.

Njegujte svoj crijevni mikrobiom

Ljudski organizam sadrži 90% bakterija koje su organizirane u zajednice koje nazivamo mikrobiomi. Mikrobiom u crijevima jest izuzetno bitan jer se sumnja da njegov disbalans sudjeluje u razvitku mnogih nezaraznih kroničnih stanja i bolesti, pretilosti, depresije, autizma, alergija te sasvim sigurno najviše bolesti povezanih s probavnim sustavom. Prehrana koja sadrži razne vrste hrane bogate hranjivim tvarima, hranu koja sadrži vlakna i probiotičke izvore hrane pomaže u oblikovanju mikrobiote debelog crijeva.

Pokazalo se da biljni ili mediteranski stil prehrane diverzificira crijevnu mikrobiotu. Hrana koja sadrži probiotike također može pomoći u poticanju rasta crijevne flore u debelom crijevu. Oni koji žele povećati unos probiotika mogu probati namirnice kao što su jogurt, kefir, kimchi, kombucha, tempeh, kefir, miso i kiseli kupus.

Popis namirnica koje biste trebali redovito kupovati - odobrila nutricionistica

Foto: Shutterstock

 Prati nas na Viber Public Chatu!