Na koji način pripremate ribu?

riba-kuhana-zdrava-hrana

Ako ste se odlučili za riblji meni, obratite pozornost na način pripreme. Pečena i kuhana riba vašem srcu pruža više omega-3 masnih kiselina, nego pržena, sušena ili usoljena riba.

RibaPokazalo je to novo havajsko istraživanje, koje je također otkrilo da dodatak soja umaka ili tofua, dobro djeluje na zdravlje žene.

"Čini se kako kuhanje i prženje ribe uz dodatak manje slanog soja umaka i umaka doprinosi zdravlju. No, pržena, usoljena i sušena riba nema toliko pozitivan učinak.", rekao je autor studije dr. Lixin Meng.

"Iako nismo direktno uspoređivali pečenu ili kuhanu s prženom ribom, gledajući po rizičnim faktorima, možemo tvrditi da kuhana riba štiti organizam bolje od pržene.", dodao je Meng.

Stručnjaci su proučavali izvor, količinu i učestalost konzumiranja omega-3 masnih kiselina kod 82,243 muškaraca i 103,884 žena . Ispitanici su bili stari između 45 i 75 godina i nisu imali povijest srčanih bolesti.

Tijekom prosječno 11,9 godina, kod ispitanika su zabilježena 4,516 smrtna slučaja, povezana sa srčanim bolestima.

Omega-3 masne kiselinePritom su muškarci koji su konzumirali najviše omega-3 masnih kiselina (oko 3.3 grama dnevno) imali su 23 posto manje šanse od srčanog udara nego muškarci koji su dnevno jeli 0.8 grama. No, veza između omega-3 masnih kiselina i smanjenog rizika od srčanog udara nije bila toliko jaka kod ženske populacije, naznačili su autori studije.

Studija je, ipak, pokazala da žene koje konzumiraju veće količine soje i tofua imaju i zdravije srce.

"Žene koje jedu omega-3 masne kiseline uz soju i tofu, takvom prehranom bolje štite srce, nego one koje konzumiraju samo omega-3 masne kiseline", zaključio je Meng.

 Prati nas na Viber Public Chatu!