Stigle su prve šparoge, a ova brza ideja za doručak uljepšat će vam nedjelju

Jaja sa šparogama

Šparoge su bogate su folnom kiselinom i vitaminima B skupine kao i vitaminima A, C i K, a poznate su i po izuzetnom obilju minerala: kalija, mangana, fosfora, bakra, željeza, cinka, selena, magnezija, kalcija...

Također sadrže inulin koji je u probavnom sustavu bitan za ravnotežu dobrih bakterija, a one su ključne za imunitet. Šparoge su bogate i vlaknima, koja su također nužna za zdravlje probavnog sustava. Tu su i bjelančevine, kao i lutein i zeaksantin koji su važni za dobar vid, te triptofan koji poboljšava san.

Vrhunski liječnici otkrili 6 obroka koje jedu svaki dan i one koje nikad ne jedu

Kako odabrati i pripremati šparoge

  1. Birajte šparoge čiji su izdanci mekani i svijetlozeleni, a vrhovi su im zatvoreni. 
  2. Izbjegavajte žućkaste izdanke koji samo što ne procvatu, kao i šparoge čiji su izdanci suhi i slomljeni na kraju stabljike, ili su smežurani i izgledaju kao da su prazni, jer to znači da su stare.
  3. Uvijek provjerite mirišu li svježe.
  4. Kao najbolje preporučuju se šparoge srednje veličine (promjera oko 1 cm, debljine malog prsta).
  5. Šparoge vrlo debelih stabljika često su drvenaste, tvrde i previše vlaknaste te zahtijevaju guljenje i dulje kuhanje, a vrlo tanke šparoge lako se prekuhaju.

Spriječite prekuhavanje

Općenito se u pripremi šparoga gube hranjive tvari i okus upravo zbog prekuhavanja. Da bi šparoge ostale maksimalno slasne, kao idealna metoda preporučuje se lagano pirjanje, i to samo 5 minuta jer će tako biti fino mekane izvana, a lagano hrskave iznutra.

Uživajte u sirovim šparogama

Sirove šparoge narežite na tanke komadiće i dodajte u povrtnu salatu. Dobit ćete odličan prilog uz ribu ili piletinu ako šparoge fino marinirate. Pripremite umak u omjeru 1 dio balzamičnog octa i 2 dijela maslinova ulja te dodajte svježe začinsko bilje (ružmarin, bosiljak, kopar, peršin), sol i papar. U ovom umaku dva sata marinirajte šparoge, po želji zajedno s komadima crvenih paprika, crvenog luka, maslina i feta sira.

A ako šparoge želite pojesti u toploj varijanti ond vam donosimo jednostavan recept idealan za nedjeljno jutro.

Šparoge s jajima

Sastojci za dvije osobe:

  • ½ svežnja šparoga
  • 4 jaja
  • 1 manji luk
  • slanina ili pršut po želji
  • malo maslinova ulja
  • sol, papar

Priprema:

Mekani dio stabljike izlomite na male komade. U tavi popržite sitno nasjeckani luk, te na njega stavite šparoge. Dovoljno je nekoliko minuta pirjanja da šparoge omekšaju. Istucite jaja,posolite i popaprite i prelijte šparoge. Na laganoj vatri miješajte jaja i šparoge dok nije gotovo.

Koja je hrana najzdravija? Ovo je popis 50 super zdravih namirnica koje su i jako ukusne

Ordinacija.hr

Foto: Duško Jaramaz/PIXSELL, Shutterstock

 Prati nas na Viber Public Chatu!