Zdravlje

Zdravlje

10 savjeta nutricionista kako očistiti organizam na zdrav način!

Štetne stvari u svoj organizam unosimo na raznorazne načine: preko odjeće, deterdženata, kozmetike i sl. Na takve izvore štetnih tvari i ne možemo previše utjecati, ali kada je hrana u pitanju, tu imamo itekakav utjecaj na odabir.

Kada svoj organizam dugoročno opterećujemo toksinima, možemo naštetiti organima koji sudjeluju u filtraciji krvi te na taj način oslabiti imunitet, razviti podložnost raznim alergijama, kožnim promjenama i bujanju neželjene mikroflore u probavnom sustavu. 

Iako bismo svi željeli preko noći izgubiti neželjene kilograme i izbaciti toksine, to nije moguće. Rigorozne dijete ne donose ništa dobro i trebali bismo ih svakako izbjegavati, posebice trudnice i dojilje.

Svakoj dijeti, odnosno procesu čišćenja organizma potrebno je pristupiti individualno uzimajući u obzir postojeće zdravstveno stanje i nutritivno-energetske potrebe pojedinca.

10 najučinkovitijih savjeta za čišćenje organizma

Dobar plan temelji se na sljedećim preporukama mag. nutr. Ivane Vinko Katalin iz Nutricionističkoga savjetovališta NutriLab+

  1.  Kroz dan unesite dovoljnu količinu tekućine (voda, blagi biljni čajevi, juhe);
  2. Birajte sezonsku hranu provjerenoga podrijetla, po mogućnosti iz organskoga uzgoja jer bi takve namirnice trebale biti znatno manje ili nimalo tretirane pesticidima i agensima za dozrijevanje;
  3. Kao izvor proteina prednost dajte ribi (barem 2-3puta tjedno) i peradi, a kao izvor masnoća birajte hladno prešana biljna ulja i sjemenke (lan, sezam, suncokret, buća, konoplja);
  4. Izbjegavajte grickanje između obroka osim onog što je planirano. Glavne obroke konzumirajte svaki dan u otprilike isto vrijeme;
  5. Osigurajte si dnevno dovoljno kretanja i odgovarajuće tjelesne aktivnosti, ali i kvalitetnoga odmora
  6. Prestanite konzumirati cigarete, alkohol i kofein te minimizirajte hranu koja sadrži aditive
  7. Izbjegavajte hranu koja sadrži transmasne kiseline kao što su pržena hrana, brza hrana, pekarski proizvodi, čips, imitacije sira, imitacije maslaca…;
  8. Izbjegavajte rafinirane ugljikohidrate i hranu koja sadrži jednostavne ugljikohidrate (pekarski proizvodi, konditorski proizvodi, slatkiši, kolači, gazirani sokovi, slatki napici, voćni sokovi);
  9. Izbjegavajte zaslađivanje hrane, bilo šećerom, bilo umjetnim zaslađivačima kao i dosoljavanje hrane. Izbjegavajte konzerviranu hranu i ukiseljeno povrće, a ako birate žitarice, birajte one cjelovitoga oblika;
  10. Unos voća ograničite na maksimalno 1-2 voćke veličine jabuke na dan.

Kako nutricionisti održavaju liniju?

Foto: Shutterstock

J. R. 

Ordinacija preporučuje

card-icon

Zdravstveni adresar

S lakoćom pronađite ordinaciju, ljekarnu, polikliniku i drugo.

card-icon

Baza bolesti

Nešto vas boli ili smeta? Prije odlaska liječniku možete se informirati ovdje.

Možda će vas zanimati i ovo