5 iznenađujućih simptoma ljetne depresije, a i savjeti kako se iz nje "izvući"

tuga

Svi znamo za "zimsku tugu", ali depresija i anksioznost se mogu javiti i ljeti i nose jednaki naziv - sezonski afektivni poremećaj.

Sezonski afektivni poremećaj je oblik depresije koji je vrlo učestao, a osoba osjeća pad energije što uzrokuje druge simptome, poput manjka volje, lošeg raspoloženja, iritabilnost, pa čak i manju potrebu za bilo kakav kontakt s drugim osobama. Ljeti se javlja, pojašnjava psihijatrica, dr. Sanam Hafeez, radi koloracije između manjka sunčevih zraka i neurotransmitera koji reguliraju depresiju i "unutarnji" sat organizma. Drugim riječima, manjak sunca neće samo smanjiti razinu vitamina D u organizmu već će smanjiti proizvodnju serotonina, neurotransmitera koji je odgovoran za regulaciju raspoloženja.

Ovaj sindrom često vodi i do pretjeranije proizvodnje melatonina, hormona koji uzrokuje pospanost.

Sezonski afektivni poremećaj ljeti

Obzirom se radi o poveznici s manjkom sunca, kako se onda javlja ljeti? Postoji nekoliko razloga, a ponekad se samo radi o depresiji koja se nastavila od zime. Stručnjaci se slažu da iako se radi o poremećaju koji se javlja zimi, on ustvari može "napasti" bilo kada, a posebno u razdoblju prelaska na ljeto kada u organizmu može još uvijek biti manjak vitamina D.

Recept liječnice za godišnji odmor: Najveću strast osjećam prema istraživanju podmorja

Evo koji će simptomi otkriti da se radi o ovom poremećaju i što poduzeti da si pomognete:

Simptomi sezonskog afektivnog poremećaja ljeti

1. Iritabilnost: Ovaj se simptom javlja i kod depresije pa je teško ponekad razumjeti o čemu se radi, ali ako ste primijetili da češće plačete na reklame i filmove, to može biti znak da razine serotonina nisu u ravnoteži u organizmu.

2. Manjak motivacije: Osjećate da niste prisutni niti u jednoj situaciji psihički ili ne možete spavati? Ako vas umaraju i najmanji napori, to može biti signal sezonskog poremećaja.

3. Teško vam je zaspati: Bez sna ćemo se sigurno osjećati puno umornije tijekom dana, a sezonski poremećaj može biti odgovoran.

4. Izolirali ste se: Kada se samoća pretvori u izolaciju, mnogi se problemi rađaju. Ako izbjegavate druge, to može biti simptom sezonskog poremećaja.

5. Misli o samoubojstvu: Svatko će reagirati drugačije na ovaj poremećaj, a kod nekog se mogu javiti blagi simptomi dok će drugi imati velikih problema. Ako vam se javila ideja o samoubojstvu, ODMAH se javite stručnjaku radi pomoći.

Kako tretirati ovaj poremećaj

Uspostavite higijenu spavanja: Odlazak u krevet i buđenje organizirajte da budu u slično vrijeme, izbjegavajte drijemanje preko dana, a trebali biste smanjiti tjelesnu aktivnost i unos hrane i pića u satima prije spavanja

Izađite na sunce: Dovoljno je 30 minuta u danu provesti na suncu kako bi se napunili vitaminom D. Uvijek prethodno nanesite kremu sa zaštitnim faktorom.

Koji horoskopski znaci su najskladnija kombinacija za brak? Provjerite ima li idealnih

Pazite što jedete: Vrlo je važno da obratite pažnju na zdravu, redovitu i raznoliku prehranu bogatu mineralima, žitaricama i vitaminima što će pozitivno utjecati na osjećaj umora i prevenirati dobitak na težini.

Potražite pomoć: Upravo će vam stručnjak psiholog ili psihijatar pomoći savjetima kako što prije izaći iz ovog stanja.

A. A.

Foto: Shutterstock

 Prati nas na Viber Public Chatu!