Dok će žene proanalizirati ukus osobe kojoj namjenjuju poklon i odvagati je li ciljana osoba “emotivac” ili “praktičar”, pa poklon prilagoditi njenoj osobnosti, muškarci kupuju poklon kako bi zadivili partnericu, tvrde američki istraživači.
“Žene vole nakit – ili tako barem muškarci misle – a muškarci žele umirenje kako je njihov ukus po pitanju nakita dobar”, tvrdi Nelson Barber, profesor na Sveučilištu New Hampshire.
Drugim riječima, muškarci će odabrati put manjeg otpora i kupiti poklon koji će zahtijevati najmanje interakcije s prodavačima i najmanje šanse da ga dama odbije. Na taj se način ne moraju brinuti oko vašeg konfekcijskog broja, boje koje volite nositi ili stila koji vam odgovara… “U biti, muškarci su skloniji trošenju novca na veće, niskorizične predmete koji imaju taj ‘vau faktor‘”, izjavio je Barber.
Tako će većina pripadnika snažnijeg spola odabrati parfem ili nakit te se kloniti potencijalno riskantnih poklona, kao što su komadi odjeće i donje rublje. Zašto? To znači da bi trebali razgovarati s prodavačicama o vašem konfekcijskom broju, obliku tijela, o tome volite li više čipku ili pamučne komplete… Previše informacija koje oni ne znaju, a kamoli da bi ih podijelili sa strancima!
“Muškarci se ponašaju kao lovci kada kupuju. Naciljaju predmet i odluče se upucati ga – kupiti. Zatim smjesta napuste dućan. Žene se ponašaju drugačije. One će zadovoljno harati izloženom odjećom i kolekcijama modnih dodataka ili odabrati dulji put kroz dućan s cipelama. Vole na sebe našpricati parfem prije kupnje. Također, žene će u većoj mjeri uživati i cijeniti interakciju s prodavačima”, zaključio je Barber.
K. Horvat