Nevjerojatno! 10 iznenađujućih znakova koji otkrivaju da biste lako mogli doživjeti 100. rođendan

Vjezbanje

Razmislite o ovome: U prošlom je stoljeću očekivana duljina života porasla za 30 godina – što je najveći pomak u povijesti čovječanstva.

Kako se može opravdati ovaj neočekivani skok? Poboljšanju opće zdravstvene slike, edukacija, prevencija bolesti i nove metode liječenja su sasvim sigurno važni faktori. No ono čega možda niste svjesni je činjenica da sve više pažnje obraćamo na zdrave životne navike. Upravo one mogu utjecati na to koliko čete živjeti. Pa da vidimo o kojim se to navikama radi.

1. Volite vježbati

Ako vama znojenje ne predstavlja problem, imate sreće. Studije su pokazale kako fizička aktivnost može doprinijeti dugovječnosti i smanjiti rizik za razvoj bolesti srca, dijabetesa i ostalih stanja. Kako starimo tako se gubi mišićna masa, ali vježbanje će svakako taj proces usporiti, pa pokušajte tako održati zdravlje, kako fizičko, tako i psihičko. Jednako je važno naravno održavati zdravu tjelesnu masu, a u tome vam isto tako može pomoći vježbanje.

2. Imate skoro ravan trbuh i nakon menopauze

Osobe koje imaju masne naslage oko trbuha imaju i 20 posto veće šanse da će prije umrijeti, pa čak i ako im je indeks tjelesne mase normalan. Potrebno je u tim godinama posvetiti malo više pažnje upravo tim području tijela jer će promjene u hormonima uzrokovati i nakupljanje masnoća tamo gdje najmanje treba.

Što u prehrani izbjegavati u širokom krugu - četiri stvari su na vrhu liste

3. Na tanjuru su vam uvijek ljubičaste namirnice

Da ne nabrajamo, sve voće i povrće jakih i dubokih boja može na tome zahvaliti polifenolima, komponentama koje mogu prevenirati bolesti srca i može štititi od razvoja Alzheimerove bolesti. Kako će održavati zdravlje krvnih žila te njihovu fleksibilnost, odmah je jasno da su jednako korisni za krvne žile u mozgu. Istraživanje provedeno nad životinjama pokazuje kako će tamno grožđe poboljšati stanje mozga, a ono nad ljudima kako je jedan šalica borovnica na dan jak alat za poboljšanje komunikacije između stanica u mozgu, što će poboljšati memoriju.

4. Kuću čistite sami

Samo ako u ruke uzmete usisivač ili krpu za pranje prozora i to radite nešto više od jednog sata, možete računati da ste izgubili oko 285 kalorija, i tako dospjeli u skupinu onih koji imaju 30 posto manje šanse da će skoro umrijeti – prema pisanju studije koja je pratila 302 osobe stare 70 i 80 godina.

5. Vi ste „duša“ svakog druženja

Otvoreni i pristupačni ljudi imaju 50 posto manje šanse da će se kod njih razviti demencija. Sudionici studije koja ja ovo potvrdila su se opisali kao osobe koje ne podliježu stresu lako, a stručnjaci smatraju da im je mozak tako otporniji i to zbog niže razine kortizola. Upravo preveliko lučenje ovog hormona može oštetiti komunikaciju između stanica mozga.

6. Ne hrčete

Hrkanje može biti simptom vrlo ozbiljnog poremećaja koji se zove apneja u snu, a označava prestanak disanja. Neke osobe vjeruju kako spavaju dovoljno, međutim ova podmukla tegoba im narušava dobrobiti sna jer se u tom trenutku probude, iako nisu toga svjesni. Rezultat je nemiran i isprekidan san, te u konačnici umor.

Apneja u snu može uzrokovati bolesti srca, probleme s pamćenjem, debljanje i depresiju. Jedna je studija tako otkrila da osobe koje nemaju ovaj problem mogu živjeti dulje od vas koji imate i to čak 3 puta.

Savjeti dermatologa: 10 jednostavnih načina kako izgledati 10 godina mlađe

7. Srce vam  otkuca 15 puta u 15 sekundi

To je jednako 60 otkucaja u minuti, ili koliko zdravo srce ima otkucaja kada mirujete. Većina ljudi u tim trenucima ima puls između 60 i 100, no što je on bliži ovoj donjoj granici, to je bolja vijest za vas. Slabiji puls znači da vaše srce ne mora raditi jako puno i tako bi moglo duže ostati zdravo i raditi kako treba, pojasnila je dr. Leslie Cho, direktorica ženskog kardiovaskularnog centra na klinici Cleveland.

8. Izazove volite, ali i disciplinu

Osobe koje sebe smatraju discipliniranima i organiziranima, žive dulje i imaju oko 89 posto manje šanse da će se kod njih razviti Alzheimerova bolest, a to su dokazale čak dvije studije. Kada nemate problema s fokusiranjem i pažnjom, koristite više snage mozga, pojasnio je autor i voditelj studija, Robert S. Wilson, dr. neurolog. Važno je dakle da postavite ciljeve i izazove kako biste stimulirali mozak.

9. Kasno ste rodili

Ako ste ostali trudni prirodnim putem nakon što ste napunili 44 godine, imate oko 15 posto manje šanse da ćete umrijeti bilo koje godine nakon 50. rođendana, u usporedbi s onima koji su dobili bebu prije 40. rođendana, stoji u izvješću sveučilišta Utah. Autor studije, Ken Smith, je pojasnio da ako su jajnici zdravi i možete ostati trudni u toj dobi, znak je da imate dobre gene koji će vam pomoći da živite dulje.

10. Majka vas je rodila kad je bila mlada

Ako je bila mlađa od 25, imate duplo veće šanse da ćete živjeti i 100 godina, za razliku od onih čija je mama bila trudna u kasnijoj dobi, barem tako kažu stručnjaci sa sveučilišta Chicago.

A. A:

Foto: Shutterstock

 Prati nas na Viber Public Chatu!