Zdravlje

Zdravlje

Svakako jedite ovih 5 zanimljivih namirnica i pomozite svom tijelu u prevenciji raka

Shutterstock

Hrana je važan dio prevencije raznih bolesti, pa i raka. No i dalje se mnogi pitaju što to treba uvrstiti u prehranu kako bi se zaštitilo zdravlje?

U nedavnom je intervjuu za Fox News, nutricionistica Susan Smith Jones otkrila nekoliko razloga zašto jesti pojedine namirnice koje mogu pomoći prevenciji raka. Evo nekoliko opcija koje možete koristiti kao oblik prevencije. 

1. Klice 

Klice su neke od najzdravijih namirnica, sirovih, koje možemo konzumirati. Dok će recimo alfalfa i klice rotkvice pružiti savršen omjer nutrijenata, klice brokule su superiornije kada je u pitanju prevencija ali i liječenje raka. 120 grama klica brokule u danu može smanjiti rizik od razvoja raka i do 50 posto, savjetuje Jones. Dok će uzgoj klica zahtijevati samo nekoliko dana, uzgoj jedne glavice brokule koja ima puno manje nutritivnih vrijednosti će vam oduzeti 77 dana. 

“Teško da postoji bolja namirnica na svijetu od svježe ubranih klica koje su cjenovno vrlo pristupačne a i vrlo se lako uzgajaju”, dodaje. 

2. Zeleno povrće 

Svaki oblik zelenog povrća, poput špinata, kelja ili brokula će dati dodatnu zaštiti od raka. Nedavna je epidemiološka studija otkrila kako su najbolje namirnice za zaštitu zdravlja srca, pretilosti i raka upravo zelene namirnice. Nutricionistica dodaje kako je jako čudno da ipak samo jedan od pet Amerikanaca jede ove namirnice. 

Ovo je 5 najboljih obroka za gubitak masnih naslaga na trbuhu, tvrdi nutricionistica

3. Rajčica

Nema boljeg voća kojeg može jesti muškarac a kako bi prevenirao rak prostate. 

Male rajčice su čak i bolja opcija jer skrivaju puno više dobrobiti, a većina se nalazi u kožici. Najvažnija komponenta rajčice je likopen, a on je i najjači antioksidans iz skupine karotenoida, koji pomaže u borbi protiv nakupina stanica raka. Likopen može spriječiti malignu transformaciju, stanični proces koji opisuje preobrazbu normalne stanice u stanicu raka. Likopen, kojeg u rajčici ima toliko da joj daje njenu tipičnu crvenu boju, koristan je i protiv brojnih drugih zdravstvenih komplikacija i bolesti. Svakog dana naše stanice oštećuju slobodni radikali (oksidansi) koji nastaju pucanjem veza unutar molekula u stanicama našeg organizma, pod utjecajem različitih faktora, kao što su: pušenje, izloženost ionizirajućem zračenju, UV zrakama, zagađenom zraku… I protiv njih pomaže ovaj antioksidans. 

4. Zeleni čaj 

Pokušajte jutarnju šalicu kave zamijeniti šalicom toplog zelenog čaja iz organskog uzgoja, a sasvim sigurno ćete uživati u više zdravih komponenti. On ne samo da će prevenirati razvoj raka, već će i spriječiti infekcije jer sadrži brojne protuupalne sastojke. Odličan je i za gubitak kaligrama ali i imunitet. Nekoliko velikih istraživanja potvrdilo je da redovito konzumiranje zelenog čaja smanjuje rizik od udara i bolesti krvožilnog sustava. Ovaj napitak može smanjiti kolesterol, ali čini se da nema utjecaj na krvni tlak.

Omiljen doručak nutricionistice oduševit će i vas – u jaja dodaje sastojke koje svi imamo u kuhinji

5. Orašasti plodovi i sjemenke 

Bademi su odličan izvor proteina, vlakana i vitamina E. Namočite ih u boci vode preko noći kako bi nabubrili, kako bi kožica omekšala ali i kako bi se ojačala njihova bioaktivnost. 

Staviti ih u blender s 4 šalice vode kako biste napravili bademovo mlijeko. Lanene sjemenke pružaju puno nutrijenata za prevenciju raka, poput omega 3 masnih kiselina i vitamina E. Nekoliko žlica ovakvih sjemenki u danu mogu podržati i ljepotu kože i dati vam energije te ojačati imunološki sustav. 

A. A.

Foto: Shutterstock

Ordinacija preporučuje

card-icon

Zdravstveni adresar

S lakoćom pronađite ordinaciju, ljekarnu, polikliniku i drugo.

card-icon

Baza bolesti

Nešto vas boli ili smeta? Prije odlaska liječniku možete se informirati ovdje.

Možda će vas zanimati i ovo