Jedinstvene žitarice za doručak pod nazivom Period Crunch inspirirane su menstruacijom i imaju za cilj podići svijest o izostanku razgovora o menstruaciji kod kuće.
Svaki komadić ovih žitarica podsjeća na maternicu, a kreirala ih je Intimina, brend posvećen intimnom zdravlju, u sklopu kampanje kojom se želi potaknuti konverzacija o menstrualnom zdravlju. Ovom prilikom, Intimina je provela i istraživanje o tome koliko je ljudima ugodno razgovarati o menstruaciji unutar obitelji.
Kako bismo uklonili stigmu vezanu uz menstruaciju, ključno je o njoj razgovarati. Međutim, unatoč svim postignućima u normalizaciji razgovora o menstruaciji, polovica ispitanih ljudi (48%) osjeća se neugodno otvoreno razgovarati o menstrualnim problemima. Osim toga, više od tri četvrtine (77%) nikada nije razgovaralo ni o čemu u vezi s menstruacijom tamo gdje cijelo kućanstvo redovito sjedi i razgovara: pri kuhinjskom stolu.
Žena ste i želite biti dugo zdravi? Ovo su navike kojih se morate odmah riješiti
Svaki komadić ovih žitarica okusa maline vizualno podsjeća na izgled maternice, a kada se po njima prelije mlijeko, ono pocrveni. Žitarice su posebno osmišljene kako bi potaknule osobe svih dobih skupina za započnu razgovore o menstruaciji, te kako bi stavile u središte pozornosti postojeće društvene prepreke oko takvih razgovora.
Inspiriran nekadašnjim društvenim igrama koje su postojale na kutijama za žitarice, Period Crunch uključuje smjernice za razgovor i dijagram ženskog reproduktivnog sustava kako bi ljudi mogli identificirati maternicu. Ti vizuali dodani su na kutiju zbog podatka iz istraživanja brenda Intimina koji otkriva kako 82% ljudi ne može točno identificirati gdje se nalazi maternica.
Danela Žagar, Intimina Global Brand Manager izjavila je:
Menstruacija je normalna pojava pa bi trebalo biti normalno o njoj razgovarati. No, zbog prisutne stigme, razgovor o menstruaciji i dalje može biti osjetljiv i neugodan većini ljudi, čak i kada se radi o razgovoru s najbližima. Nema normalnije i svakodnevnije scene od one gdje svi ukućani zajedno sjede za kuhinjskim stolom i razgovaraju uz obrok. Kada bi se razgovori o menstruaciji uistinu normalizirali, onda ne bi bili izostavljeni s ovog stola – ili s bilo kojeg stola. No, kao što pokazuje naše istraživanje, rijetko se razgovara o menstruaciji kod kuće. Za dobrobit našeg fizičkog i mentalnog zdravlja, zaista je potrebno više razgovarati o menstrualnom zdravlju, a žitarice Period Crunch su osmišljene da podignu o tome svijest.
Period Crunch je kreiran kao dio aktualne kampanje Seen + Heard koja potiče pozitivne razgovore na temu menstruacije. Seen + Heard kampanja ima za cilj podizanje svijesti o menstrualnom zdravlju diljem svijeta, normalizaciju razgovora o menstrualnom zdravlju, uklanjanje stigme i predrasuda te podizanje svijesti o intimnim zdravstvenim stanjima. Period Crunch slijedi ‘Period’: suradnju Intimina i Pantone iz 2020. u kojoj je stvorena nijansa crvene koja je simbol zdravog menstrualnog protoka, te filma ‘The Wait’ u kojem osmogodišnja djeca koriste svoju dob kako bi dali glas osobama koje su čekale osam godina ili više na dijagnozu endometrioze.
Autističnim je osobama potrebno i do 5 godina da se naviknu na svoje menstruacije
Ordinacija.hr
Foto: Intimina