Bez vježbanja - sve su dijete uzaludne!

dijeta, povrce, Shutterstock 316804268

Dijeta je riječ koju cure naprosto obožavaju. Ili sam nešto pogriješio? Nisam, ok, idemo dalje...

Da se ne zavaravamo, ISTINA je da kada otvorim bilo koji 'ženski magazin' ili odvojim malo vremena pa prosurfam po portalima, naići ću na barem 2 članaka u kojima se spominje neka super "kul" dijeta koja obećava ovo ili ono. I to je OK, dio marketinga, šarenih fotografija i modela koji predstavljaju sve ono što bi vi/ja željeli biti.

A jeste li se ikada zapitali što dobijete kada 'odmotate bombon', u ovom slučaju, malo dublje zagrebete u napisano ili malo realnije promislite o slici fitness modela koji stoji uz tekst o dijeti?

Tko dobro izgleda, taj i trenira!

Ajmo krenuti sa slikom……NE, ona ili on nisu takvi jer su jeli mrkvu, celer i pili 3 litre vode dnevno. Oni su takvi, utegnuti i čvrsti, jer TRENIRAJU svaki dan i jer PAZE što jedu – odnosno imaju reguliranu prehranu. Dakle ne, ta slika nije produkt dijete već višegodišnjeg truda, odricanja i iskustva što u prehrani što u treningu. I sad vi meni možete reći; 'Da, ali ja sam izgubila/izgubio 6 kilograma u mjesec i pol pridržavajući se XY dijete!', i to stoji……samo ću vas ja pitati koliko ste kilograma 'vratili natrag' nakon što ste prekinuli sa dotičnom dijetom?

Ne morate mi odgovoriti, vrlo vjerojatno sve i još ste možda dobili koju kilu ekstra, onako, da se nađe...

Gdje je sad tu 'kvaka', odnosno kako imati i 'ovce i novce'?

Sve je vrlo jednostavno ali idemo prvo razlučiti što je dijeta. Dijeta je vrlo često odricanje od neke namjernice (zločesti ugljikohidrati, masti ili šećeri…..fuj, fuj, fuj) da bi onda manjim unosom kalorija unutar X vremena izgubili određeni broj kilograma. Po tom pitanju znanost je vrlo jasna i kaže da za gubitak 1kg masti treba sagorjeti/izgubiti cca 7000 – 7500kcal (ovisi kako koje istraživanje). To znači da ako su npr. vaše dnevne potrebe 1800kcal a vi unesete 1500kcal, imate 'manjak' od 300kcal. I to sad lijepo pomnožite sa 30 dana i dobijete računicu da bi kroz mjesec dana SIGURNO izgubili 1kg masti. I tako si vi napravite super meni i fino gubite kalorije i kilograme sve dok ne dođete do željene kilaže. I što onda? Vračate se na 'staro'? U većini slučajeva da, pa se desi boomerang efekt. I onda dolazi ono uobičajeno pitanje; kako to da vračam izgubljene kilograme? Odgovor je vrlo jednostavan; vi NISTE ubrzali metabolizam i nakon što ste završili sa dijetom vi (generalno) i dalje trošite isto kalorija kao i prije dijete.

Ok, prehranom možete nešto ubrzati metabolizam ali to je sve neznatno u usporedbi sa

vježbom. Gledajući sve to, možete zaključiti sljedeće:

  • Kilograme gubimo ako smo u kalorijskom deficitu
  • Kalorijski deficit može biti izazvan dijetom ali nakon što završi dijeta i vi se vratite na 'staro', vrlo često taj 'deficit', postane 'suficit' jer se vračate starim navikama
  • Krajnji cilj nije cijelo vrijeme biti na dijetama i kalorijskom deficitu već u ubrzavanju kako bazalnog metabolizma tako i općenite dnevne potrošnje kalorija (metabolizam)
  • Ubrzavanje metabolizma se postiže VJEŽBANJEM i REGULIRANOM prehranom

Dakle, bez vježbanja vam uzalud ove ili one dijete jer sve i da izgubite određeni broj kilograma, mišići se sigurno neće učvrstiti jer ste vi eto odlučili izbacili ugljikohidrate, i ne, vaša stražnjica neće stajati kao kod onog fitness modela kojeg gledate dok čitate neki super članak o dijeti koja je upravo dala super rezultate tamo nekoj XY ženi na drugom kontinentu. Za to je ipak potrebno malo se oznojiti i biti uporan i konstantan u izazovu koji se zove trening.

Pravilna prehrana

Druga strana medalje se zove regularna prehrana i ona znači da niste ništa izbacili već da ste pametno 'rasporedili' vaše kalorije – kako kroz dana tako i kroz namjernice koje ćete unijeti u sebe. Da se slikovito izrazim, ne, nije problem ako pojedete koji kolač ali ako pojedete cijelu tepsiju kolača ona to predstavlja itekakav problem. Pametno raspodijelite makornutrijente kroz dan i budite sigurni da vam nikakva dijeta neće biti potrebna a najbolje od svega je to što vam taj novi 'režim' vježbanja i regulirane/poboljšane prehrane može početi biti vaš novi lifestyle koji će za posljedicu imati čvrsto i utegnuto tijelo bez ikakvog izbacivanja vama dragih namjernica.

Foto: Shutterstock

 Prati nas na Viber Public Chatu!