Ako ste skloni anksioznim i depresivnim raspoloženjima, ovo je prava aktivnost za vas

Dečko hodanje šetnja

U situaciji pandemije virusa SARS-CoV-2 ne smijemo zaboraviti na široku paletu dobrobiti koju donosi tjelesna aktivnost.

Unatoč povećanju svijesti o nizu pozitivnih učinaka na zdravlje koje nam pruža tjelesna aktivnost, oko 60% odraslih neredovito je aktivno ili potpuno neaktivno.

Vrlo je vjerojatno da bi ova pandemija mogla imati značajne posljedice u smislu još veće tjelesne neaktivnosti populacije.

Boli vas vrat? U ovim situacijama morate potražiti pomoć liječnika

Preporučujemo da, unatoč epidemiološkoj situaciji, ne odustajete od svakodnevne tjelesne aktivnosti! Naravno, uz poštivanje svih preporučenih epidemioloških mjera. Otvoreni prostor idealan je način, a izbor same tjelesne aktivnosti ovisi o afinitetima i mogućnostima svakog pojedinca.

Prednosti tjelesne aktivnosti na otvorenom su: troši se više kalorija, nego istom aktivnosti u zatvorenom prostoru, utjecaj na smanjenje stresa i cjelokupno mentalno zdravlje veći je nego kada smo u zatvorenom prostoru. Osobama sklonima depresivnim i anksioznim raspoloženjima preporučuje se upravo ovaj oblik tjelesne aktivnosti. Ono što nam ova pandemija, nažalost, nosi, mogućnost je učestalije pojave ovakvih stanja i raspoloženja. Hodanje je ciklička, ponavljajuća aktivnost, najprirodnija za naš organizam - i iz tog razloga još prikladnija u sprječavanju neželjenih psihičkih stanja i raspoloženja.

Tjelesna aktivnost prevenira ili odgađa pojavu kroničnih bolesti:

  1. koronarnu bolest srca;
  2. rak dojke i debelog crijeva;
  3. osteoporozu;
  4. osteoartritis;
  5. dijabetes. 

Osim toga, tjelesna aktivnost smanjuje rizike za pojavu bolesti, kao što su:

  1. visoki krvni tlak;
  2. pretilost;
  3. povišeni kolesterol;
  4. povišena glukoza (šećer) u krvi;
  5. depresivno raspoloženje.

Tjelesna aktivnosti ima učinke i na zdravstveno i socijalno ponašanje:

  1. pozitivan utjecaj na zdravstveno ponašanje (nepušenje, smanjenje konzumiranja alkohola, izbjegavanje konzumacije droga);
  2. pozitivan utjecaj na stopu nasilja (sniženje);
  3. utjecaj na stvaranje pozitivne slike o sebi i bolju integraciju u socijalne grupe;
  4. smanjen osjećaj usamljenosti, posebno u starijoj populacijskoj skupini.

Kako bismo spriječili da ova epidemija uzrokuje zdravstvenu „štetu“ i radi tjelesne neaktivnosti, vrlo je važno od nje ne odustati. Uz poštivanje razmaka i uz izlazak na otvoreni prostor, možemo istovremeno ostati aktivni i zdravstveno odgovorni i unaprijediti svoje opće zdravlje.

40 nevjerojatno jednostavnih načina kako sniziti krvni tlak nakon 40. godine života

Tekst: Ana Puljak, dr. med., spec. javnog zdravstva, Voditeljica Odjela za promicanje zdravlja Službe za javno zdravstvo NZJZ „Dr. Andrija Štampar“

Foto: Shutterstock

 Prati nas na Viber Public Chatu!