Ovih 10 jednostavnih pravila pomoći će vam da živite zdravije i dulje

rezanje kalorija, zdrava prehrana

Na zdravlje izravno utječu genetska slika, prehrana, tjelovježba, ali i pravovremeno djelovanje.

Dr. Tiffany Sizemore-Ruiz, za shape.com navodi deset ključnih pravila koje morate poštovati ukoliko želite živjeti zdravije, a ona uključuju sljedeće. 

1. Pobijedite naviku

Centri za kontrolu i prevenciju bolesti tvrde kako konzumacija cigareta ubije jednu od pet osobe u SAD-u, a spada u najpreventivniji uzork smrti

"Kao liječnica, o ovome uopće ne pregovaram. Pušenje je najgora stvar koju možete učiniti svom tijelu", kazala je dr. Sizemore-Ruiz.

2. Izbjegavajte solarij

Za osobe koje koriste solarije vjerojatnije je da će razviti teški oblik raka kože, a osim toga uzrokuje i nastanak bora te preuranjeno starenje kože

Isto se, naravno, odnosi i na pretjerano izlaganje suncu bez nanošenja krema za sunčanje.

3. Jedi što želiš

Ključ dobre prehrane je i nagrađivanje samoga sebe tu i tamo. Stoga, ako jedete sladoled svaki dan, on više neće imati tako dobar okus kao što ima kada ga jedete kao nagradu jer ste čitav tjedan jeli zdravo, kazala je liječnica.

4. Informiraj se

"Poznavanje razine kolesterola u krvi kao i razine šećera te njihovo redovno provjeravanje pomoć će vam da donesete informiranu odluku o svom životu te tako na vrijeme uvedete neke promjene", kazala je. 

5. Redovna tjelovježba

Američka udruga za srce preporuča 30-minutni trening pet dana u tjednu, no dobra stvar je što se pritom ne zahtijevaju naporni treninzi u teretani jer fizičko i mentalno zdravlje pospješuje i šetnja. 

6. Genetska slika

Poznavanje obiteljske povijesti bolesti izravno utječe na vaše zdravlje, navodi liječnica te tvrdi kako posjedovanje takvih informacija liječniku daje upute koje bi pretrage vi trebali obaviti. 

Primjerice, iako se kolonoskopija obavlja s 50 godina, ako je vaš otac imao rak debelog crijeva s 49, onda se vi morate podvrgnuti toj pretrazi već s 39 godina. No, genetska slika nije bitna samo radi razvitka raka nego se usko veže i sa srčanim bolestima te dijabetesom, kazala je. 

7. Zamijeni kavu čajem

Zeleni čaj sadrži veliku količinu antioksidansa te svojstava zbog kojih je dobar za gubitak tjelesne težine. 

"Trudim se popiti bar jednu šalicu zelenog čaja dnevno dok su mi krajnji cilj svakako dvije", kazala je liječnica. 

8. Izbacite sokove

Uvijek predlažem svojim pacijentima da ne piju gazirane sokove pa čak ni one dijetne. No, ako baš žele taj okus onda radije biram dijetalne verzije koje imaju manju količinu kalorija i manje visoko fruktoznog kukuruznog sirupa. Ipak, najbolje bi bilo kada bi gazirane sokove u potpunosti zamijenili zelenim čajem, smatra.

Sokovi koji vraćaju energiju, pomažu protiv nesanice i PMS-a

9. Pregledajte se 

"Rak grlića maternice postao je čest uzrok smrti kod mladih osoba, a sve to zbog propuštanja godišnjih pregleda. Rak grlića maternice, u današnje vrijeme ne smije biti uzrok smrti žena", smatra liječnica. 

Rak vrata maternice - prevencija, dijagnoza i liječenje

Ženama preporučuje i mjesečne preglede grudi, a najbolje bi bilo pregledavati se uvijek u isto vrijeme, dva ili tri dana nakon menstruacije. Dakako, ni godišnje mamografije nakon 40. godine života ne bi se smjele izbjegavati. 

10. Cjelovite namirnice 

Za zdraviji život ne morate u potpunosti izbjegavati ugljikohidrate, smatra liječnica, ali tvrdi i kako je njih lako zamijeniti zdravim verzijama. 

Naime, budući da ugljikohidrati nemaju nikakvu nutritivnu vrijednost možete ih zamjeniti cjelovitim namirnicama koje  će uostalom, u vašu prehranu unijeti prijeko potrebne vitamine i minerale.  

M.V.

Foto: Shutterstock

 Prati nas na Viber Public Chatu!