Uz ovu tehniku, djeca gradivo mogu naučiti u 5 jednostavnih koraka

učenje

Tehnika ČPČPP jedan je od načina racionalnog proučavanja štiva. Sastoji se od pet koraka (tekst je preuzet iz knjige "Učenje ne mora biti mučenje" Jorga Knoublacha).

Bolji školski uspjeh u drugom polugodištu - odredite mjesto i vrijeme za učenje, ali i sankcije

1. KORAK Č = Čitati letimično

Cilj letimičnog čitanja je dobiti najbolji mogući pregled prije prelaska na detalje. Kako dobiti pregled? Na kraju svakog poglavlja često je dat sažetak. Taj sažetak je mudro pročitati na početku. Zatim “preleti” štivo. Čitaj naslove i negdje neku rečenicu (pogotovo one istaknute, podebljane i sl.). Ako postoje tablice i slike, dobro ih pogledaj (često slika prikazuje više od onoga što se riječima može iskazati).

2. KORAK P = Pitati se

Dobra su tzv. policijska pitanja: tko?, kako?, gdje?, što?, kada?, zašto? Ovim korakom poboljšava se koncentracija i povećava motivacija.

Dr. Ante Bagarić: Dijete ne bi trebalo ni taknuti mobitel prije kretanja u školu

3. KORAK Č = Čitanje

Prilikom čitanja potrebno je obratiti pozornost na nekoliko stvari:

pronađi glavnu misao (ono osnovno o čemu tekst govori); to je prva razina pri čitanju; ako ne pronađeš glavnu misao, druge razine nemaju bitan značaj

podcrtavaj i označavaj tekst; preporučujemo korištenje markera kojim se tekst jednostavno ističe (podcrtava se ono što treba zapamtiti, odnosno ono što je novo, a ne ono što već znaš; ono što pri ponavljanju želiš uočiti na prvi pogled, nemoj podcrtavati više od onog što je stvarno potrebno)

aktivno čitaj - samog sebe uvijek treba podsjećati na to da želiš razumjeti i zapamtiti pročitano

4. KORAK P = Pamćenje

Kada si gotov/a s čitanjem, podigni pogled s knjige i reci svojim riječima što je pisac želio reći. Pamti pisanjem bilješki sa strane, tj. pribilježi vlastite primjedbe o glavnim mislima uz rub stranice. Glasno izgovaraj misli. Više od polovice ukupnog vremena učenja trebalo bi se pozabaviti 2. i 4. korakom, tj. pitanjem i pamćenjem.

5. KORAK P = Ponavljanje

Svaki put kada se nešto nauči, treba pročitano odmah provjeriti. Tako će se spriječiti da se isto zaboravi već istog dana. Daljnja ponavljanja mogu uslijediti kasnije. Razmjerno dobro sredstvo protiv zaboravljanja je ponavljanje gradiva u određenim vremenskim razmacima: nakon 2, 8 i 30 dana.

Psihologinja otkriva zašto mama i kći ne bi trebale biti prijateljice

Tekst: brošura “Mali savjeti za uspješno učenje” Hrabrog telefona

Foto: Shutterstock

 Prati nas na Viber Public Chatu!