Strah od javnog nastupa muči 75 posto ljudi! Riješite ga se u tri koraka

sram, ponizenje, strah, bijeg, Shutterstock 196423220

Glossophobia ili kako sam sebi biti najbolji prijatelj?

Glossophobia je jednostavno rečeno strah od javnog nastupa. Strah koji je kod nekih ljudi jači od straha od smrti. Možda nemate takav poremećaj, ali ste u 75% ljudi koji će iskoristiti svaku priliku samo da ne moraju javno govoriti. Upravo za takve ljude postoji čitav niz konkretnih i jednostavnih alata za rješavanje ove prepreke koja vam može zaista odvesti život u drugom smjeru.

Alati za rješavanje straha od javnog nastupa

Jer, ukoliko iskreno razmislite, javni nastup je svako obraćanje koje obuhvaća više od vašeg intimnog partnera.

Svi ti „nastupi“ imaju za cilj postići neki utjecaj, etablirati se u timu, doći do određenog rezultata. Kada tako razmišljamo, jasno nam je da je upravo prezentacija onog što želimo i čemu težimo najjednostavniji način da to i ostvarimo.

3P tehnika

Postoji cijeli niz tehnika koji se preporučuje, ali jedna od najjednostavnijih je 3P tehnika koja se temelji na novim znanjima u neuroznanosti i kombinira komuniciranje, lingvistiku i medijske treninge. 3P zapravo je skraćenica od – PORUKA, PUBLIKA, PLAN i kroz razrađene korake vodi vas do sigurnog alata za sjajan javni nastup.

Kakva je vaša narav i konstitucija tijela prema ayurvedi? Evo što morate znati o došama

Ipak, ono što je dobro izdvojiti kada je o ovoj tehnici riječ je savladavanje treme. Možete pokušati sa onim najpopularnijim trikovima;

DISANJE: Fokusirajte se na disanje i osjetit ćete se kako se produbljivanjem disanja produbljuje i vaša smirenost. Probajte disati u ritmu 2 za udisaj i brojanje do 4 na izdisaj i povećavajte dok ne dođete na 1,2,3,4, trajanje udisaja i 1,2,3……8 trajajnje izdisaja. Ova jednostavna vježba koristi se ne samo za smanjivanje treme već i za smirivanje uma i emocija u situacijama povišenog stresa ili kriznih situacija.

GOVOR: Pokušajte nekoliko puta isprobati ono što ćete govoriti i pritom pazite i na ton i na brzinu kojom govorite. Kada smo u tremi skloni smo govoriti brzo i visoko jer želimo da sve što prije završi. Namjerno smanjite brzinu i govorite normalno jer će to tijelu poslati poruku da i ono „uskori“. Takva poruka direktno će uzrokovati smanjenje stresa i opuštanje. Najbolje ćete to primijetiti po mišićima ramena koji će se sami od sebe vratiti u normalu. Naime, kada smo u stanju napetosti ramena se dižu uz vrat simulirajući zaštitni položaj koji i ostalom dijelu tijela poručuje da je opasnost blizu. Ukoliko primijenite obrnutu logiku i spustite ramena otvarajući lice i glavu, napetost će se smanjiti.

Što kad strah izmakne kontroli? Prepoznajte simptome fobije

EMOCIJA: Kada god možete birajte poslati ljudima poruku koja sadrži i emociju. Izaberite temu u kojoj se dobro snalazite i govorite iz srca. To zaista zvuči ko otrcana floskula, ali stvar je jednostavna. Ukoliko prenesete emociju, prenijet ćete i poruku koju želite poslati. Kada govorite o nečemu do čega vam je stalo, trema će nestati nakon dvije rečenice i vi ćete biti sigurni i stručni.

Jer, na kraju krajeva, ne zaboravite da je samo 7% našeg dojma sadržaj koji prezentiramo. Preko 55% odnosi se na neverbalnu komunikaciju pa manje brinite o grafovima i analizama, a više o tome kako ćete se povezati s publikom na ljudskom, emotivnom nivou.

Osvijestite to i recite ZBOGOM glossophobiji! 

Autor: Melita Pavlek, trener komunikacijskih vještina

Foto: Shutterstock

 Prati nas na Viber Public Chatu!