Kako pravilno plivati za dobro zdravlje i bolje raspoloženje

bazen, Shutterstock 549467623

Sretni smo što imamo zemlju tako bogatu prirodnim ljepotama. Svaki naš odmor možemo provesti okruženi zelenilom a ljeti uživati u moru , rijekama ili jezerima.

Zdrava i vitalna osoba iskoristit će uvijek mogućnosti vježbanja u vodi jer nam daje radost pokreta i snaži tijelo za nove aktivnosti. Voda je oduvijek bila ljekovit medij i medicina je poznaje kao vrlo učinkovit agens fizikalne terapije. Zbog uzgona koji je u prirodi najveći u moru, tijelo prividno gubi na težini i omogućava lakše izvođenje pokreta koje gravitacija otežava.

Zato vježbe u vodi često preporučamo osobama nakon ozljeda čak i velikih trauma jer je pokretljivost povećana uz manji pritisak na prijelom ili drugi oblik oštećenja tkiva. Nužnost balneoterapije(terapije u vodi) je neoštećena koža, jer štiti od infekcija iako će naši stari iz iskustva savjetovati da more čisti ubrzava cijeljenje.

Aktivirajte cijelo tijelo

Plivanje aktivacijom cijelog tijela jača i oblikuje mišiće, pospješuje tjelesnu kondiciju, povećava pokretljivost kralješnice i ostalih zglobova, poboljšava posturu tijela, troši kalorije, sudjeluje u smanjivanju celulita i odlično djeluje antistresno te popravlja imunitet.

Tlak vode uzrokuje jače izdisanje zraka što uzrokuje i jači udah. Tako se jačaju dišni mišići, povećava vitalni kapacitet a oko 20 % krvi se značajnije aktivira u krvotoku i srcu, pa se jača i srčani mišić. Sve to uz zabavu vrlo pozitivno djeluju na psihičko zdravlje čovjeka kao što pozitivno utječe i na psihosocijalni i fizički razvoj djeteta.

Plivanje je odlična vježba za tijelo i zabava bez obzira da li se izvodi u moru, rijeci ili bazenu. Izazov je samo uzgon koji je najveći u moru pa je održavanje na površini lakše, a u rijeci nužno je paziti na riječne struje koje nose svojim smjerom i potrebno je uložiti dodatni napor da se promijeni pravac.

Plivati možete bilo kojim stilom, ali je važno napomenuti da prsno plivanje sa glavom izvučenom jako iz vode značajno opterećuje vratnu kralježnicu i pridonosi glavobolji ili trncima u rukama, kraul zahtijeva veliku snagu ramenog obruča i dobru uključenost nogu, a leđno plivanje je najčešće preporučen način.

Napominjem da kod leđnog plivanja glava ne smije ostati izdužena izvan vode jer to također negativno utječe na vratnu kralježnicu. Potrebno je za početak ležati na vodi potpuno opušteno i mirno disati a zatim izduženjem jedne ruke započeti sinkronu akciju tijela na jednoj strani, zatim jako izduženje i druge strane koje obuhvaća jako istegnutu ruku iznad glave, pomak lopatica, istegnuće cijele strane trupa i jaki zamah ispruženom nogom tako da se aktiviraju i mišići stražnjice. Takovo plivanje zahtijeva „čistu“ stazu i kombinira se za ležećim odmorima na vodi.

Kada se umorite ili vam nije do plivanja u vodi možete i vježbati aktivacijom niza mišića. 

Foto: Shutterstock

 Prati nas na Viber Public Chatu!