Magnezij je ključ za miran san i prevenciju bolnih grčeva u nogama

oblak, san, krevet, Shutterstock 275985968

Miran san potreban je svakom pojedincu. Zašto? Tijelo se preko noći odmara nakon naporne i stresne svakodnevice kako bi se mogli kvalitetno suočiti s dnevnim izazovima i obavezama.

Kao i preko radnog dijela godine tako je i za vrijeme aktualnih godišnjih odmora još dodatno važno odmoriti tijelo i nesmetano se okrijepiti snom.

Mnoge osobe pate od nedostatka magnezija, a mnogi iskuse i osjećaj učestalih grčeva u listovima tijekom noći. Bol se najčešće javlja noću, tijekom spavanja. Mišići se odjednom počinju grčiti, listovi postanu tvrdi kao kamen i izrazito bolni, a nerijetko se grčenje širi i na stopalo. Bol je tako jaka da se osoba naglo budi. Poslije toga nemoguće je vratiti se ugodnom noćnom snu.

Zašto nastaju grčevi? 

Čak i kad grčevi popuste i nestanu, ostaje osjećaj napetosti i strah od ponovnog napada boli. Od noćnih napada grčeva u listovima osobito pate žene, a bolna buđenja česta su i kod osoba koje se amaterski bave sportom, starijih ljudi i oboljelih od šećerne bolesti. Bolna napetost mišića i grčevi češći su u proljeće i ljeti. Razlog tome je to što se za toplih dana više znojimo, a često ne uzimamo dovoljno tekućine. Kad dođe do neravnoteže u metabolizmu minerala, mišići pate od akutnog nedostatka magnezija i počinju se grčiti.

Činjenica da do grčeva najčešće dolazi noću proizlazi iz prirodne oscilacije razine magnezija u tijelu.

Kako razina magnezija u krvi fiziološki pada u ranim jutarnjim satima, velika je vjerojatnost da će manjak magnezija izazvati probleme u kasno doba noći. Uzimanje preparata koji sadrže magnezij može pomoći.

Namirnice koje sadrže magnezij

Bilo bi dobro uvesti u prehranu hranu koja sadrži veće količine ovog minerala. U prvom redu to bi bili orašasti plodovi i sjemenke (sezam, badem, orasi, kikiriki), mahunarke (grah, soja, slanutak), integralne žitarice, banane, suho voće i tamna čokolada. Od velike pomoći može biti i magnezijev klorid. Preparate magnezija najbolje je uzimati uvečer kako bi se spriječio pad razine magnezija u ranim jutarnjim satima. Na taj način omogućava se učinkovita noćna zaštita i sprječava pojava bolnih grčeva u listovima, uz miran san. Magnezijev klorid također možemo uzimati i transdermalno (preko kože), u obliku gelova, krema, losiona za lokalno nanošenje na kožu. Također magnezijev klorid može biti i sastavni dio kupki za opuštanje, te može poslužiti prilikom izrade šumećih kuglica. Magnezij dokazano doprinosi normalnom funkcioniranju živčanog sustava te smanjenju umora i iscrpljenosti.

Zato iskoristite bilo da s ovim novim navikama korištenja magnezijeva klorida krećete na godišnjem ili baš do godišnjeg želite izdržati, vrijeme je da vaš neometani san postane vaša svakodnevica.

Foto: Shutterstock

 Prati nas na Viber Public Chatu!