Što jesti za više kalija?

slatki-krumpir-batat-1

Uz banane, dobri izvori kalija su i batat, umak od rajčice, mlijeko, zeleni, lisnati dio cikle, te svježi sok od naranče.

Brojne studije tvrde kako povećan unos kalija, i manji unos soli mogu smanjiti rizik od moždanog udara za 21 posto te utjecati na niži rizik od razvoja srčanih oboljenja. Kalij štiti krvne žile od oksidativnog oštećenja i stjenke krvnih žila od zadebljanja. Imajte na umu kako bi odrasle osobe trebale unijeti oko 4,700 mg kalija dnevno, no previše kalija, koji se često unosi putem suplemenata, može biti opasno, pa se ipak držite prirodnih izvora ovog minerala.  

Evo koje vam namirnice mogu pomoći u postizanju dnevnog cilja kada je unos kalija u pitanju:

Batat

Slatki krumpir, a ne banane, namirnica je koja je na vrhu popisa kada je unos kalija u pitanju. Jedan batat sadrži čak 694 mg kalija i samo 131 kaloriju, a uz to obiluje vlaknima i beta- karotenom.

Umak od rajčice

Svježe rajčice su dobar, ali umak ili pire od rajčice još su bolji izvor kalija. Jedna četvrtina šalice pirea od rajčice sadrži 549 mg kalija, dok sok od rajčice sadrži više od 400 mg. Ako volite kuhinju s okusom rajčice i želite povećati unos kalija, znate što vam je činiti!  

Zeleni dio cikle

Jeste li ikada kupili svježu ciklu i bacili zeleni dio cikle odnosno listove? Ako je odgovor potvrdan, vrijeme je da promijenite naviku. Kuhani zeleni dio cikle zaslužuje mjesto na vašem tanjuru jer samo pola šalice sadrži 644 mg kalija.

Banane

Kada razmišljamo o hrani koja obiluje kalijem, banane su prva namirnica koja većini padne na um. Jedna banana srednje veličine sadrži više od 400 mg ovog minerala, a banane su također i odličan izbor kada vas uhvati glad – zasitit će vas i potaknuti rad metabolizma.

Mlijeko

Izvor kalija kojeg se nikada ne biste sjetili je mlijeko – jedna šalica sadrži nemasnog mlijeka sadrži 382 mg kalija. Ako niste veliki obožavatelj mlijeka, "zamaskirajte" njegov okus tako što ćete ga dodati u smoothie ili shake.

Sok od naranče

Jedan od najzdravijih dodataka vašem doručku je sok od naranče, a 3/4 šalice ovog soka sadrži 355 mg kalija. Naravno, kada ste god u mogućnosti birajte svježi sok od naranče jer je odličan izvor kalcija, folata i nekoliko B vitamina.

D.Š.

 Prati nas na Viber Public Chatu!