Zašto proteinske dijete uzrokuju zatvor i kako to spriječiti

Dijeta fitness hrana obrok prehrana shutterstock 147924368

Smanjenje unosa ugljikohidrata te povećana konzumacija proteina pomažu otopiti kilograme.

Proteini se razgrađuju sporije od ugljikohidrata te vas duže drže sitima nakon obroka, objašnjava nutricionistica Torey Armul

No, nakon unosa proteina postoji mogućnost da ćete se osjećati zatvoreno i naduto. Ali i za to postoji rješenje.

Problem s probavom

Osjećate li nadutost problem je zapravo u onome što ne jedete.

Nadutost ne uzrokuje unos proteina, nego manjak unosa vlakana, naglašava nutricionistica

Vlakna se nalaze uglavnom u voću, povrću i žitaricama te poboljšavaju probavu i pospješuju protok tekućine kroz probavni sustav. Zato, u svoje međuobroke ubacite i namirnice bogate vlaknima kako bi metabolizam bolje radio, a to će ujedno smanjiti nadutost i iritacije.

Kako spriječiti probavne probleme

Prvo, pazite da unosite svakodnevno dovoljno vlakana. Nutricionisti preporučuju leću, slanutak, edamam i grah kao namirnice bogate proteinima.

Ovo je idealna kombinacija jer istovremeno unosite dovoljnu količinu proteina i vlakana, ističe Armul

Također, dobri proteini koji neće ometati rad probavnoga sustava su: špinat, kelj, krastavci, rajčica, brokula, zelena paprika, dok šalica šparoga pruža 3 grama proteina. U svakodnevnu prehranu dodajte i orahe, chia sjemenke, kikiriki, bademe i lješnjake jer sadrže dobar omjer proteina i vlakana te vrlo malo ugljikohidrata.

I voće, nemojte zaboraviti voće. Naravno, sadrži prirodne šećere, ali svejedno preporučujem svojim klijentima jer ipak sadrže više vlakana koji su dobri za probavu, piše nutricionistica Armul

Dodaje kako je najbolje odabrati bobičasto voće koje sadrži visoke količine vlakana i vrlo niske ugljikohidrata. Naravno, ne smijete zaboraviti i tekućinu.

Vlakna privlače na sebe vodu iz tijela, pa je zato vrlo važno da dnevno unosite dovoljno tekućine, kaže Armul

Stručnjaci preporučuju osam čaša vode na dan kao dnevnu dozu tekućine, ali vi uvijek možete tu dozu povećati, ako ste žedni ili imate problema s probavom. Boja urina najbolje pokazuje jeste li dovoljno hidratizirani, a ta boja mora biti svijetlo žute boje kao limunada.  

Sve što morate znati o medicinskoj dijeti + jelovnik za 7 dana

M.S.

Foto: Shutterstock

 Prati nas na Viber Public Chatu!