Budite spremni! Imamo trikove koji će vas spasiti od idućeg toplinskog udara

Shutterstock 426169093

Mnogi od nas se veseli toplijem vremenu i odlascima na more, ali kada je vruće duže vremena te temperature utječu na zdravlje.

Toplinski udari mogu izazvati dehidraciju, pregrijavanje koje može pojačati simptome osoba koje imaju problema sa srcem i disanjem. Visoke temperature izazivaju umor, a mogu izazvati infarkt. Primijenite ove savjete kako biste sačuvali svoje zdravlje i zdravlje vaših bližnjih.

Najugroženija skupina

Toplinski udar može utjecati na svakoga, ali ipak najugroženije skupine su:

  • Stariji ljudi, pogotovo oni koji su prešli 75 godinu života
  • Bebe i mala djeca
  • Ljudi s kroničnim oboljenjima, posebno oni sa srčanim problemima
  • Invalidi
  • Ljudi s ozbiljnim mentalnim problemima
  • Ljudi koji koriste određene lijekove
  • Ljudi koji imaju problema s ovisnosti o alkoholu i drogama

Budite spremni

Meteorološki zavodi izdaju upozorenja o dolasku toplinskoga udara. Upozorenja uglavnom kreću već u lipnju. Ne morate ništa posebno raditi u to vrijeme, ali uvijek budite spremni na to kako održavati tijelo hladnim i hidratiziranim za vrijeme dugih perioda vrućina. Zavodi najčešće upozoravaju kada znaju da će par dana temperatura preko dana biti 30 stupnjeva, a noću pada na 15. Takve promjene temperature vrlo lako utječu na zdravlje. Pokušajte biti pripremljeni i pratite ove korake:

  • Pratite vrijeme i upozorenja na televiziji, radiju te internetu
  • Ako planirate putovanje prvo provjerite vrijeme i temperaturu na mjestu gdje ćete biti
  • Naučite kako se ohladiti za vrijeme toplina

Što kada dođe do udara

Jednom kada se dođe do toplinskoga udara važno je da slijedite iduće savjete:

  • Zatvorite prozore i spustite zavjese te rolete između 11 i 17 sati kada je vruće. Ponovno ih otvorite predvečer kada se temperature spuste kako bi ušao svježi zrak
  • Izbjegavajte sunce i topline između 11 i 16 sati, pogotovo ako ste pripadnik ugroženije skupine
  • Koristite svjetlije zavjese
  • Češće se tuširajte hladnijom i mlakom vodom
  • Pijte puno hladnije tekućine kao što su voda i svježi voćni sokovi, a izbjegavajte alkohol, kofein i pića puna šećera
  • Pratite upozorenja na radiju, televiziji i internetu
  • Unaprijed razmišljajte o zalihama hrane koja hidratizira, tekućinama i potrebnim lijekovima
  • Nosite laganu i prozračnu odjeću te šešir i sunčane naočale
  • Pazite na obitelj i susjede koji se teže mogu pobrinuti sami za sebe

8 velikih grešaka koje činimo prilikom zaštite od sunca

U slučaju da primijetite da je nekom potrebna pomoć, nazovite hitnu pomoć, a ovo su simptomi na koje trebate pripaziti:

Odvedite osobu na hladnije mjesto te im dajte dovoljno tekućine i pića prije nego stigne pomoć  

Iznenađujuće stvari koje pogoršavaju opekline od sunca

M.S.

Foto: Shutterstock

 Prati nas na Viber Public Chatu!