Morska bolest - evo kako je prevenirati i ublažiti

Shutterstock 440313787

Bolest putovanja ili morska bolest je uobičajeni poremećaj unutarnjeg uha.

Ovo je dio tijela zadužen za balansiranje i ravnotežu. Događa se kada mozak primi konfliktne poruke što se pokreta tiče. Poruke su primljene iz područja unutarnjeg uha, očiju (ono što vidite), kožnih receptora (što osjetite), mišića i senzora zglobova pišu stručnjaci Klinike u Clevelandu. Bolest putovanja se može dogoditi u bilo kojem prijevoznom sredstvu, a najčešće na brodu ili u autu.

Simptomi morske bolesti

Simptomi uključuju vrtoglavicu, mučninu i povraćanje. Mogu se pojaviti naglo, tako da se u poečtku osjećate loše, zatim osjećate hladan znoh, vrtoglavicu, a tek na kraju povraćanje. Ovo stanje je učestalije kod žena i djece od 2 do 12 godina. Osobe koje pate od kroničnih migrena također su vrlo ugrožena i osjetljiva skupina.

Kako prevenirati i ublažiti morsku bolest

Ako znate da imate bolest putovanja ili se osjećate loše, slijedite ove savjete

Na brodu: Kada rezervirate karte odaberite kabinu ili se sjednite na sredinu broda. Kada se nalazite na palubi koncentrirajte se na pogled i horizont. Važno je da ne razmišljate o pokretima broda.

U avionu: Zatražite mjesto pored prozora i gledajte van. Sjedalo ispred prednjega dijela krila je najbolje jer je osjećaj kretanja najslabiji. Također namjestite klimu da puše prema vama kako biste imali dovoljno zraka cijelo vrijeme.

Oprez! 4 zdravstvena problema koji su češći i teži ljeti

U vlaku: Uvijek se sjedite u smjeru kretanja i pored prozora.

U autu: Sjedite na prednjem sjedalu. Ako ste putnik gledajte vanjski prizor ispred vas. Za neke ljude je voziti neka vrsta lijeka.

Budite spremni! Imamo trikove koji će vas spasiti od idućeg toplinskog udara

Dodatni savjeti za smanjenje simptoma morske bolesti

Ne čitajte za vrijeme kretanja: Ako ste skloni bolesti putovanja čitanje će samo pogoršati stanje

Odmorite se: Dobro se naspavajte noć prije nego odlazite na putovanje. Umor vas čini osjetljivijima.

4 simptoma koji otkrivaju da jedete premalo ugljikohidrata

Pijte puno vode: Važno je da ste hidrirani i da vam usta nisu suha

Nemojte piti velike količine alkohola noć prije: Alkohol ubrzava dehidraciju i smanjuje mogućnost vašeg tijela da se odupre morskoj bolesti, pogotovo ako ste skloni

Ustanite ako vam se vrti: Ako možete ustanite i gledate ispred sebe. Što god mislili sjedenje ili ležanje može samo pogoršati osjećaj

Ako vas muči osteoartritis – birajte ove namirnice

Ne pušite: Izbjegavajte druge koji puše

Koristite naslon za glavu: Naslonite glavu na naslon kako biste smanjili kretanje glave i osjete pokreta

Izbjegavajte druge koji imaju morsku bolest: Samo pogled na to kako se oni loše osjećaju utjecati će na vas. Maknite se od njih.

Na vrijeme prepoznajte znakove raka kože

Liječenje morske bolesti

Uglavnom se liječi i sprječava lijekovima koji se uzimaju prije putovanja. Liječnici najčešće preporučuju antihistamine koji sadrže spojeve koji sprječavaju većinu simptoma bolesti putovanja. No, postoje i prirodni načini liječenje poput aromaterapije s đumbirom i lavandom. Također, oralni unos đumbira može smiriti trbuh, ali jednako tako i menta. Pokušajte meditirati prije putovanja kako biste se psihički smirili i pripremili na vožnju brodom ili autom.

Odgovori na 7 neugodnih pitanja o porodu koja se žene srame pitati

M.S.

Foto: Shutterstock

 Prati nas na Viber Public Chatu!