Pitanje čitatelja
Ja sam privatni poduzetnik i u svojoj tvrtki već pet godina
imam stručnog, kvalitetnog i lojalnog djelatnika, ali tvrdog u stavovima poput
mene. Kao poduzetnik ne dozvoljavam
prigovore zaposlenika i znam da lako
planem. Zbog povećanog obima posla, nervoze i nekih privatnih problema
ishitreno sam dao otkaz svom djelatniku kojeg sada želim vratiti natrag. Recite
mi kako?
Dalibor (48)
Odgovor prof. Borisa Blažinića
Mnogo poslovnih ljudi poput Vas shvate tek kada izgube
vrijednog djelatnika da su napravili pogrešku i da gube osobu koja je davala
svoj doprinos ne samo u radu već i izgradnji kvalitetnih odnosa. To možete usporediti
sa gubitkom partnera u ljubavnoj vezi. Mnogi ljudi tek kada nekog izgube shvate
vrijednost onog a koga su izgubili.
Sada imate dvije mogućnosti: biti dosljedni u svojoj odluci
i tražiti novog djelatnika ili nastojati vratiti djelatnika u svoju tvrtku.
Bez obzira što odabrali u svakom slučaju trebate utvrditi
zašto se sve ovo dogodilo? Utvrdite uzroke vašeg i njegovog nezadovoljstva. Što
niste napravili na vrijeme, a trebali ste? Što ste radili, a niste trebali? Što ste naučili? Analiza će
vas spriječite da u budućnosti ponovite iste greške (što ljudi često rade!).
Ako ste se odlučili vratiti djelatnika u tvrtku evo vam par
korisnih naputaka:
Zapamtite – važnije je postići cilj nego biti u pravu. Nemojte
dozvoliti da vam je ego prepreka i organizirajte sastanak sa svojim bivšim
djelatnikom.
1. Nije dovoljno samo reći da vam je žao i da ste pogriješili,
trebate mu konkretno izložiti rješenja i
promjene koje ste spremni napraviti. Trebate
shvatiti ozbiljnost situacije. Ako ste odlučili nekome dati otkaz nakon pet
godine tada se pojavio ili veliki problem ili su se već duže vremena gomilali manji
problemi koje niste rješavali. Na
probleme treba gledati kao na izazove i pravovremeno ih rješavati.
2. Za početak suradnje ili nastavak potreban je svjestan trud. Za početak trebate startati od sebe, svojih
stavova i ponašanja. Podsjetite se kakva osoba želite biti kao menadžer i
koliko vam je važna kvaliteta odnosa sa svojim djelatnicima i njihova
motivacija. Gradite organizacijsku kulturu i etiku poslovanja svojim primjerom.
3. Ipak, ako želite vratiti tog djelatnika ne smijete pokazati da ste očajni i da vam taj
djelatnik nužno treba. Svatko je zamjenjiv. Prema tome, budite racionalni i smireno
iznesite argumente koji idu u prilog nastavku suradnje.
4. Ako djelatnik pristane vratiti se u vašu tvrtku vodite računa da
trebate graditi odnos ispočetka. To znači ne izvlačite više ništa iz prošlosti
već poslovnu suradnju gradite iz dana u dan i pravovremeno rješavajte probleme
koji su normalni za svaki poslovni odnos.
5. Na početku izgradnju tog poslovnog odnosa stavite u svoje
prioritetne zadatke zbog toga što stvari koje ste dogovorili s djelatnikom trebate
implementirati (a ne da obećanja ostanu samo na riječima) jer inače ćete imati
problema ako ne s tim djelatnikom onda s drugima.